Compania auto americană "General Motors" Co. (GM), care a devenit lider mondial al vânzărilor din domeniu în 2011, a obţinut, anul trecut, cel mai mare profit din istoria sa, chiar dacă divizia europeană a consemnat pierderi.
Câştigul GM pe 2011 a fost de 9,19 miliarde dolari, faţă de 6,17 miliarde dolari în 2010. În ultimul trimestru însă, câştigul companiei s-a redus cu 25%, la 39 de cenţi/acţiune, în timp ce analiştii estimau 41 de cenţi. Profitul net a scăzut cu 48%, la 725 milioane de dolari - cel mai redus din ultimii doi ani.
Divizia europeană a GM, care include brandul Opel, a avut pierderi de 747 milioane de dolari anul trecut, în scădere faţă de cele din 2010: 1,76 miliarde dolari. GM nu a mai înregistrat profit anual în Europa de mai bine de zece ani.
"GM North America" a obţinut un câştig înainte de interese minoritare şi taxe de 7,19 miliarde dolari anul trecut, de peste trei ori mai mare comparativ cu cel din 2010.
La nivel global, volumul vânzărilor GM a crescut cu 7,6% în 2011, la 9,03 milioane de unităţi. Cifra vânzărilor a ajuns la 150,3 miliarde dolari în perioada de raportare, de la 135,6 miliarde dolari în 2010.