GFK TEMAX: Început de an excelent pentru electro-retail în T1 2015

Elena Deacu
Companii #Bunuri de Larg Consum / 14 mai 2015

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată din România a crescut cu aproape 15% comparativ cu T1 2014, până la valoarea de 445 de milioane de euro, iar din cele şase sectoare cu o evoluţie pozitivă, cinci au avut rate de creştere de două cifre: electrocasnice mari (+ 21%), electrocasnice mici (+19%), telecom (+17%), electronice (+15%) şi piaţa de imprimante, multifuncţionale şi consumabile (+11).

Singurul sector pe un trend negativ a fost cel foto (aproape -5%), arată studiul GfK Temax, indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată.

Electrocasnice mari şi mici: un debut de an excelent

Vânzările din sectorul de electrocasnice mari au crescut încă o dată în T1 2015, atingând valoarea de 80 de milioane de euro, cu 21% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2014. Toate categoriile monitorizate din cadrul sectorului au contribuit la acest rezultat remarcabil prin rate de creştere de două cifre. Vânzările de încorporabile au crescut uşor mai mult decât cele clasice şi reprezintă aproximativ 20% din valoarea electrocasnicelor mari.

Piaţa electrocasnicelor mici a înregistrat o creştere puternică în T1 2015, cu peste 19% mai mult decât în primul trimestru al anului trecut, ajungând la o valoare de 31 de milioane de euro.

Aproape toate categoriile au avut creşteri de două cifre dar cea mai mare contribuţie au avut-o produsele cheie precum storcătoarele de fructe şi legume, aparatele de preparat mâncarea, aparatele de preparat băuturi calde şi fiarele de călcat, cu peste 20%. De o evoluţie remarcabilă au avut parte şi aparatele de tip multicooker.

Telecom: smartphone-urile au continuat să fie principalul motor de creştere al sectorului

În T1 2015, piaţa de telecom a crescut cu 17% comparativ cu T1 2014, cu o valoare nesubvenţionată estimată de 135 de milioane de euro. Smartphone-urile (din categoriile de preţ low şi mid) au continuat să fie principalul motor de creştere, cu rate de două cifre comparativ cu T1 2014. Şi piaţa de căşti a înregistrat o creştere de două cifre faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Electronice: T1 a continuat pe un trend ascendent

Piaţa electronicelor a început anul cu o creştere de aproape 15% comparativ cu primul trimestru al 2014. Valoarea vânzărilor a atins 72 de milioane de euro. Televizoarele au avut cea mai bună evoluţie, televizoarele Smart şi cele cu ecran UHD contribuind cel mai mult la creşterea vânzărilor. Alte sectoare precum sistemele audio, boxele şi boxe cu andocare au avut rate de creştere de două cifre. Mp3/Mp4 playere, sistemele de navigaţie şi DVD playerele au continuat să scadă.

Piaţa de imprimante, multifuncţionale şi consumabile: creşteri pentru toate sectoarele cu excepţia multifuncţionalelor cu cerneală

Sectorul s-a întors la trendul pozitiv, înregistrând o rată de creştere de 11% şi o valoare de 15 milioane de euro. Evoluţia pozitivă a consumabilelor şi a echipamentelor laser a contribuit la această performanţă a sectorului. Deşi imprimantele cu cerneală au crescut, acestea nu au reuşit să contrabalanseze scăderea multifuncţionalelor. Asfel, segmentul cu cerneală şi-a continuat trendul negativ.

Sectorul IT a depăşit aşteptările

Trendul pieţei de IT a fost ascendent, cu o rată de creştere de 8% faţă de T1 2014, până la valoarea de 107 milioane de euro. În timp ce vânzările de calculatoare portabile şi monitoare au depăşit aşteptările în materie de creşteri, tabletele au înregistrat o scădere de 3% în valoare. De asemenea, celelalte categorii - desktop-uri, camere web, tastaturi şi mauşi - au crescut în vânzări comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Foto: uşoară scădere în T1 2014

Sectorul foto a continuat să înregistreze o evoluţie negativă. Totuşi, au fost semne pozitive cum că rata de scădere a încetinit până la aproape -5%, atingând o valoare de 2.7 milioane de euro. D-SLR-urile au avut o rată de creştere de două cifre însă aceasta nu a compensat scăderea înregistrată în segmentul de camere foto compacte.

Romania: Un început de an bun. Ce urmează?

Primul trimestru al anului 2015 a avut o evoluţie bună, înregistrând o creştere de aproape 15%, datorată celor şase din şapte sectoare aflate pe un trend ascendent. Sunt semne că piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată îşi revine. Este interesant de văzut dacă această evoluţie pozitivă va fi menţinută sau nu în cel de-al doilea trimestru, luând în considerare influenţele economice.

GfK Temax este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internaţional, în peste 30 de ţări. Este primul indice care include toate pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată în ţări diferite.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb