Producătorul american de anvelope "Goodyear Tire & Rubber" Co. a raportat câştiguri sub aşteptările analiştilor pentru ultimul trimestru din 2011, în condiţiile în care volumul livrărilor sale au scăzut cu 5%.
"Goodyear" a obţinut un profit net de 25 milioane de dolari sau 7 cenţi/acţiune, comparativ cu o pierdere de 177 de milioane de dolari sau 73 de cenţi/titlu în ultimul trimestru din 2010. Dacă se exclud anumite venituri speciale, profitul a fost de 3 cenţi/acţiune în perioada de raportare, în timp ce analiştii estimau 21 de cenţi/titlu.
Vânzările companiei au sporit cu 12%, la 5,68 miliarde dolari, analiştii preconizând 5,88 miliarde dolari. Oficialii companiei arată că scăderea volumului vânzărilor "Goodyear" a redus cifra livrărilor cu 174 de milioane de dolari, în ultimul trimestru din 2011.
Pentru anul curent, "Goodyear" anticipează că vânzările de anvelope vor fi similare cu cele din 2011, ca urmare a faptului că preţurile materiilor prime au urcat cu 5%.
"Goodyear" a revenit la profit în ultimul trimestru din 2011.