Grampet Grup Feroviar Român este singura companie românească care a rămas în cursa pentru privatizarea societăţii feroviare de transport marfă din Ungaria, Mav Cargo, au declarat ieri reprezentanţii GFR, citaţi de Rompres. Cealaltă companie românească care şi-a exprimat intenţia de a participa la privatizarea MAV, CFR Marfă, nu se regăseşte pe lista cu cele şapte societăţi care vor depune oferte finale. Alături de GFR, în cursa pentru privatizarea MAV au rămas consorţii din Olanda şi Slovacia, fonduri de investiţii, precum şi un consorţiu din care face parte divizia de transport marfă a companiei austriece Osterreichische Bundesbahnen, Rail Cargo.
Ofertele finale pot fi depuse până la jumătatea lunii octombrie, câştigătorul urmând să fie anunţat în noiembrie. Potrivit presei maghiare, GFR a oferit 221 milioane de euro pentru preluarea a 70% din acţiunile operatorului ungar MAV, iar oferta CFR Marfă s-a cifrat la 183 milioane euro. Cele două erau clasate pe locul trei, respectiv 11 pe lista cu cele 12 oferte neangajante.
Lista cu oferte neangajante cuprindea 12 companii, între care se află societatea românească CFR Marfă, precum şi compania germană, Deutsche Bahn. Societăţile eliminate nu au depus oferte financiare conforme cu cerinţele autorităţilor ungare.
GFR este cel mai important operator privat de pe piaţa feroviară românească, având clienţi importanţi precum Petrom, Conpet, RAFO, Holcim, Mittal Steel Galaţi şi Compania Naţională a Huilei. Compania intenţionează să se extindă în regiune, primul pas fiind făcut luna trecută, când societatea a achiziţionat Zelvoz Smederevo, principala companie de reparaţii şi constructii de vagoane din Serbia. GFR a pus la bataie 16,5 milioane de euro pentru a prelua 70% din acţiunile Zelvoz Smederevo. GFR este acţionar majoritar la Remar Paşcani şi face parte din grupul Grampet alături de alte companii precum Turist Semenic, Reva Simeria sau Rovit.