Preşedintele Grupului "Grampet", Gruia Stoica, ne-a declarat că măine va fi semnat contractul de preluare a 70% din acţiunile producătorului sârb de material rulant "Zelvoz" Smederevo. Consorţiul format din companiile româneşti "Remar" SA Paşcani şi "Grampet" a câştigat licitaţia pentru preluarea firmei din Serbia, cu o ofertă de 1,15 milioane de euro, la care se adaugă asumarea unor obligaţii investiţionale în valoare totală de 7,5 milioane de euro şi plata datoriilor "Zelvoz", în sumă de alte 7,5 milioane de euro. De asemenea, consorţiul românesc câştigător al licitaţiei a acceptat şi un plan minim de pensii pentru angajaţii "Zelvoz", în urma negocierilor cu reprezentanţii sindicatelor din această companie. "Prin această achiziţie, adăugăm un element nou la proiectul nostru de dezvoltare regională, care vizează extinderea ariei de activitate în România, Ungaria, Slovacia, Bulgaria, Serbia şi Muntenegru. Pentru Muntenegru, avem un acord cu Guvernul de acolo pentru crearea unei societăţi mixte în sectorul transportului feroviar, în Serbia deţinem o casă de expediţie, în Bulgaria şi Ungaria deţinem câte un operator feroviar. În ce priveşte Ungaria, suntem în faza finală a negocierilor pentru privatizarea unei fabrici de reparat, modernizat şi construit vagoane marfă şi credem că, până la sfârşitul lunii ianuarie a anului viitor, vom închide şi acest subiect. De asemenea, în Slovacia negociem achiziţionarea unui operator feroviar, discuţiile urmând să se finalizeze probabil în luna martie", ne-a mai spus preşedintele Grupului "Grampet".
Grupul "Grampet" este cel mai important operator privat de pe piaţa feroviară românească desfăşurându-şi activitatea specifică prin intermediul Grupului Feroviar Român (GFR). Alături de acesta, din Grupul "Grampet" mai fac parte companii precum SC "Poiana Ciucaş" din Poiana Braşov, "Turist" Semenic, "Reva" Simeria sau "Rovit". La rândul său, GFR este acţionar majoritar la "Transbordare Vagoane Marfă", care, de curând, a semnat contractul pentru preluarea Institutului de Tehnică de Calcul (ITC), precum şi la fabrica de material rulant "Remar" SA Paşcani, societate având ca obiect de activitate producţia şi repararea mijloacelor de transport feroviar şi a materialului rulant. "Remar" este urmaşă a fostelor ateliere CFR, înfiinţate la Paşcani în 1869, prima unitate de acest profil organizată în România. Din 1968, Atelierele s-au transformat în Uzina Mecanică de Material Rulant, funcţionând sub această denumire timp de doi ani, iar din 1970, s-a apelat la titulatura de Întreprinderea Mecanică de Material Rulant, denumire care a fost păstrată până în 1991. În octombrie 1991, prin Hotărâre de Guvern, s-a înfiinţat SC "Remar" SA Paşcani, prin preluarea integrală a patrimoniului IMMR Paşcani, unitatea organizându-se, din 1992, în societate pe acţiuni, având ca obiect principal de activitate producţia şi repararea mijloacelor de transport feroviar şi a materialului rulant. În octombrie 2004, "Remar" SA s-a privatizat, pachetul majoritar de acţiuni fiind cumpărat de către Grupul Feroviar Român, care deţine în prezent 88,83% din acţiunile "Remar". Alţi acţionari ai societăţii păşcănene sunt SIF Moldova, care şi-a redus în această vară cota de participare până la sub 5 procente, iar diferenţa se află sub controlul altor acţionari.