Grupul Maspex Wadowice a semnat un contract condiţional pentru preluarea companiei Rio Bucovina, condiţia intrarii în vigoare a acestui contract fiind obţinerea aprobării Consiliului Concurenţei din România precum şi efectuarea cu succes a acţiunii de due diligence, arată un comunicat remis azi redacţiei.
Tranzacţia include, printre altele, achiziţionarea celor trei facilităţi de producţie ale societăţii Rio Bucovina (localizate în Vatra Dornei, Timişoara şi Giurgiu), precum şi a brandului "Bucovina". Rio Bucovina deţine o cotă de aproape 10% din piaţa românească a apelor îmbuteliate, conform AC Nielsen (date de piaţă aferente perioadei aprilie-mai 2015), arată sursa.
Grupul Maspex este producător de produse instant, de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare, de paste făinoase, biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piaţa românească în anul 1996. Maspex deţine brandurile Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta şi Salatini. Preluarea companiei Rio Bucovina va fi cea de-a treia pe care Grupul Maspex o realizează în România.
"Conform datelor AC Nielsen, Rio Bucovina este al doilea mare jucător ca volum, deţinând o cotă de aproape 10% din piaţa apelor îmbuteliate (date de piaţă aferente perioadei aprilie - mai 2015)", potrivit comunicatului.
Tranzacţia va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice şi cea de-a 3-a pe piaţa românească. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziţionat brandul Arnos iar în anul 2013 brandurile Salatini şi Capollini.
România reprezintă pentru Maspex o a doua piaţă ca mărime, după Polonia, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri şi al investiţilor efectuate, cât şi ca putere de cumpărare.