"Renault" SA, al doilea producător auto din Franţa, anunţă că profitul său a scăzut în 2011, din cauza declinului vânzărilor în Europa.
Profitul net al companiei a ajuns la 2,1 miliarde euro în 2011, de la 3,4 miliarde euro în 2010, când câştigurile producătorului auto francez au fost majorate de vânzarea acţiunilor deţinute la "Volvo".
Profitul înainte de interese minoritare, taxe şi venituri excepţionale s-a redus cu 0,7%, la 1,09 miliarde euro, conform aşteptărilor analiştilor.
La nivel mondial, volumul vânzărilor "Renault" a crescut cu 3,6% anul trecut, la recordul de 2,72 milioane de maşini şi vehicule uşoare, întrucât pieţele emergente au compensat declinul din Europa. Livrările "Renault" în afara Europei au cres-cut cu 19% anul trecut. Veniturile din vânzări au urcat cu 9,4%, la 42,6 miliarde euro.
Pentru 2011, "Renault" intenţionează să plătească un dividend de 1,16 euro/acţiune.
Compania franceză anticipează o scădere a vânzărilor auto de 3-4% în Europa, în 2012, acesta urmând să fie al cincilea an consecutiv de declin. Pentru piaţa din Franţa, "Renault" estimează o scădere cu 8% a vânzărilor.