Producătorul olandez de bere "Heineken" NV, al treilea din Europa, şi-a majorat cu 19% cîştigurile în 2005, ca urmare a reducerii cheltuielilor sale şi a lansării pe piaţa SUA a mărcii Heineken Premium Light. Cîştigul net al companiei a însumat 761 milioane de euro (907,2 milioane de dolari) sau 1,55 euro/acţiune, comparativ cu 642 milioane de euro sau 1,31 euro/acţiune în 2004. Analiştii estimau un profit de 721 milioane de euro. Vînzările companiei au crescut cu 7,3%, la 10,8 miliarde de euro. În cel de-al doilea semestru din 2005, compania şi-a majorat cu 56% profitul, la 416 milioane de euro. În acelaşi interval, vînzările au crescut cu 8,7% la 5,65 miliarde de euro. Cererea pentru produsele companiei este mai crescută în estul Europei şi în Asia.
Pentru anul în curs, conducerea "Heineken" anticipează o încetinire a creşterii cîştigurilor. "Heineken" a eliminat locuri de muncă anul trecut cu scopul de a realiza economii de cel puţin 50 de milioane de euro în vestul Europei.