"Honda Motor" Co., al doilea producător auto din Japonia, şi-a majorat profitul în trimestrul al patrulea din 2009, aceasta fiind prima creştere din ultimii doi ani, determinată de reducerea cheltuielilor.
Câştigul companiei a ajuns la 134,6 miliarde de yeni (1,46 miliarde de dolari), de la 20,2 miliarde de yeni în ultimele trei luni din 2008. Analiştii estimau doar 80 de miliarde de yeni.
Vânzările "Honda" au scăzut cu 11,5% în perioada octombrie-decembrie 2009, la 2.240 miliarde de yeni (24,8 miliarde de dolari), pe fondul aprecierii monedei nipone.
"Honda" şi-a redus cheltuielile în domeniul cercetării şi alte costuri, astfel încât să compenseze declinul vânzărilor.
Pentru anul fiscal curent, care se încheie în 31 martie, societatea şi-a modificat în sens pozitiv estimările: profit net de 265 miliarde de yeni (2,9 miliarde de dolari), previziunea anterioară fiind de numai 155 miliarde de yeni.