Hotelul de cinci stele Howard Johnson Grand Plaza din Bucureşti a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de opt milioane de euro, similară celei din 2009, iar gradul de ocupare a crescut cu cinci puncte procentuale, la 55%. "Hotelul a încheiat 2010 cu o cifră de afaceri de aproximativ opt milioane de euro, un rezultat bun în condiţiile actuale de piaţă, valoare similară celei din 2009. Gradul de ocupare a înregistrat o uşoară creştere faţă de anul anterior, ajungând la o medie de 55%, în condiţiile unor tarife moderate, dictate în principal de limitările severe ale bugetelor de călătorie şi a unei oferte locale bogate la nivelul spaţiilor de cazare aferente segmentului de patru şi cinci stele", a declarat directorul general al Howard Johnson Grand Plaza, Sonia Năstase, citată de Mediafax.
Ea a adăugat că o pondere importantă din afacerile de anul trecut a fost acoperită de segmentul de evenimente, care a reprezentat aproape 45% din veniturile aduse de restaurantele hotelului. Segmentul de cazare a contribuit cu 55% la veniturile hotelului.
"Segmentul de evenimente s-a menţinut extrem de dinamic în 2010, cu venituri totale în creştere de 2% faţă de 2009. Explicaţia o regăsim în numărul participanţilor la aceste evenimente, care a crescut cu aproximativ 40% faţă de 2009. Astfel, chiar dacă bugetele pe persoa-nă s-au menţinut la cote mai scăzute decât în perioada 2007-2009, încasările totale pe segmentul food&beverage au crescut, fie pentru că s-au înregistrat mai mulţi participanţi, fie pentru că evenimentele de tip training sau seminarii s-au desfăşurat pe durata mai multor zile", a spus Năstase.
Anul trecut, hotelul a investit în programe de pregătire a personalului pentru creşterea nivelului de perfecţionare şi de motivare. Investiţiile au fost mai mari decât în anii anteriori.
"2010 a fost un an solicitant şi pentru noi ca şi pentru restul indus-triei hoteliere din România. Eforturile noastre s-au concentrat în direcţia dezvoltării de soluţii personalizate", a spus Năstase.
Pentru 2011, conducerea hotelului de cinci stele se aşteaptă la o revenire a economiei, în semestrul al doilea, ceea ce ar putea genera o creştere a cererii în industria turismului.
"2011 este un an cu multe necunoscute, cu multe provocări dar şi destule oportunităţi. Este greu la acest moment să facem previziuni pentru evoluţia industriei turismului şi a ospitalităţii. Într-un scenariu optimist, în a doua jumătate a anului ar putea să se revină la o situaţie economică stabilă şi la un context general care să inspire din nou încredere companiilor străine, ceea ce ar duce la o revigorare a rezultatelor pe segmentul nostru", a mai spus Năstase.
Howard Johnson Grand Plaza are 285 camere şi apartamente, un centru de conferinţe, două restaurante, o patiserie, un bar, centrul de sănătate şi o parcare subterană.
Hotelul face parte din lanţul internaţional Wyndham, cel mai mare francizor în domeniul ospitalităţii, cu peste 7.000 de unităţi francizate şi 590.900 de camere, la nivel internaţional. Celelalte mărci ale grupului sunt Days Inn, Travelodge, Ramada, Knights Inn, Super 8 Motel şi Wingate Inn.
Pe piaţa hotelieră de cinci stele din Bucureşti mai funcţionează unităţile Intercontinental, JW Marriott, Grand Hotel Continental, Athenee Palace Hilton, Radisson Blu, Crowne Plaza, Casa Capşa şi Carol Parc.
•
O pondere importantă din afacerile de anul trecut a fost acoperită de segmentul de evenimente.