Constructorul auto sud-coreean Hyundai Motor Co. a anunţat luni că în următorii şase ani va investi 2.000 de miliarde de woni (1,8 miliarde de dolari) pentru a-şi dezvolta producţia de vehicule comerciale şi a intra pe pieţele respective din SUA şi Europa în aşteptarea unei creşteri puternice pe acest segment, transmite Reuters.
Cel mai mare constructor auto sud-coreean a precizat că intenţionează să investească 1.600 de miliarde de woni în cercetarea şi dezvoltarea de vehicule comerciale la care se vor adăuga alte 400 miliarde de woni care vor fi investite în extinderea cu 54% a capacităţilor anuale de producţie la uzina sa de la Jeonju, 240 de kilometri sud de Seul, până la 100.000 de vehicule comerciale în 2020, de la 65.000 în prezent.
"Prin înfiinţarea unei structuri globale de cercetare&dezvoltare prin cooperarea cu facilităţi de cercetare de talie mondială precum şi prin investiţii agresive destinate dezvoltării de noi modele şi motoare vrem să devenim un jucător global pe piaţa vehiculelor comerciale", a informat Hyundai Motor Co, potrivit Agerpres.
Analiştii estimează că piaţa globală a vehiculelor comerciale ar urma să înregistreze o creştere de 27% până în 2020, când cererea mondială pentru camioane şi autobuze ar urma să ajungă la aproximativ 3,96 milioane unităţi pe an.
Hyundai Motor împreună cu divizia Kia Motors Corp. ocupă locul cinci în topul celor mai mari constructori mondiali de automobile însă pe segmentul vehiculelor comerciale cele două firme sud-coreene sunt mult în urma rivalilor în condiţiile în care controlează împreună doar 2,1% din piaţa mondială.