Livrările mondiale de tablete au crescut anul trecut cu 50,6%, la 217,1 milioane de unităţi, potrivit datelor preliminare publicate miercuri de International Data Corporation (IDC).
În trimestrul patru, livrările au urcat cu 62,4% faţă de trimestrul precedent, la 76,9 milioane de unităţi, şi cu 28,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012.
"Devine tot mai clar că pieţe precum cea din Statele Unite ajung la un nivel de saturaţie, iar avansul încă puternic de pe pieţele emergente nu a fost suficient pentru a susţine creşterea remarcabilă din anii anteriori", a declarat Tom Mainelli, director la IDC.
Potrivit datelor preliminare, Apple a fost lider mondial pe piaţa tabletelor, cu livrări de 26 de milioane de unităţi în trimestrul patru, în creştere de la 14,1 milioane de unităţi în trimestrul precedent şi 22,9 milioane unităţi în intervalul similar din 2012.
Compania a realizat în trimestrul trecut cele mai mari vânzări de tablete de până acum, dar creşterea anuală de 13,5% a fost cu mult sub media pieţei. Cota deţinută de Apple pe această piaţă a urcat la 33,8%, de la 29,7% în trimestrul al treilea, dar este sub nivelul de 28,2% din ultimul trimestru al anului 2012.
Potrivit sursei citate, pe locul al doilea pe piaţa tabletelor se situează Samsung, cu o cotă de 18,8%, datorită diversităţii portofoliului de produse. În top cinci se mai află Amazon, cu o cotă de 7,6%, ASUS, cu 6,1% şi Lenovo, cu 4,4%.