În contextul pandemiei Covid-19, vânzările la nivel mondial ale GroupeRenault din 2020 au totalizat 2.949.849 vehicule, în scădere cu 21,3% pe o piaţă auto globală care a scăzut cu 14,2%, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Cu toate acestea, Groupe Renault confirmă că şi-a atins obiectivele CAFE (autoturisme şi vehicule utilitare uşoare) până la sfârşitul anului 2020.
După o primă jumătate a anului 2020, în care principalele pieţe ale Grupului au fost puternic afectate de pandemie şi măsurile de izolare asociate, a doua jumătate a anului arată o rezilienţă mai mare: vânzările grupului în Europa au rămas în concordanţă cu pieţele.
Pe piaţa electrică europeană, marca Renault şi-a dublat vânzările şi şi-a confirmat leadership-ul cu 115.888 de vehicule electrice vândute. ZOE este cea mai bine vândută maşină electrică cu o creştere de 114%, la 100.657 de unităţi.
"Groupe Renault îşi propune să îşi transforme performanţa. Acum ne concentrăm mai degrabă pe profitabilitate decât pe volume de vânzări, cu o marjă unitară netă mai mare pe vehicul pe fiecare dintre pieţele noastre. Primele rezultate sunt deja vizibile în a doua jumătate a anului 2020, în special în Europa, unde marca Renault face progrese în cele mai profitabile canale de vânzare şi îşi consolidează leadership-ul pe segmentul electric", a declarat Luca de Meo, Chief Executive OfficerGroupe Renault.
"Pandemia a avut un impact puternic asupra activităţii noastre de vânzări în prima jumătate a anului. Grupul a reuşit să facă faţă acestei situaţii datorită mobilizării tuturor angajaţilor săi. A doua jumătate a anului a avut o capacitate de recuperare mai mare şi o performanţă bună pe pieţele electrice şi hibride. Începem anul 2021 cu un nivel mai ridicat de comenzi decât în 2019, un nivel mai scăzut al stocului şi o poziţionare superioarăa preţurilor pe întreaga gamă", a declarat Denis le Vot, Senior Vice President Sales Groupe Renault.