"În comerţul electronic, investiţiile în securitate trebuie să fie prioritare"

LOREDANA DUMITRAŞCU
Ziarul BURSA #Companii #IT / 1 septembrie 2014

"În comerţul electronic, investiţiile în securitate trebuie să fie prioritare"

Interviu cu domnul Daniel Nicolescu, Country Manager PayU România

Comerţul electronic s-a dezvoltat mult în ultima perioadă, ţara noastră având, în prezent, aproximativ 3 milioane de cumpărători online şi un coş mediu de cumpărături de 100 de euro, anual, pe utilizator. România este destul de sigură în privinţa plăţilor online, spune domnul Daniel Nicolescu, Country Manager PayU România, adăugând însă că investiţiile în securitate trebuie să fie prioritare.

Reporter: Cum vedeţi piaţa de ecommerce din România, după zece ani de activitate?

Daniel Nicolescu: În ultimii zece ani, piaţa de ecommerce şi de plăţi online au crescut spectaculos. Dacă, la începuturile acestei industrii, vorbeam de câteva magazine online, care vindeau un număr limitat de produse, astăzi vorbim de aproximativ 4.500 de magazine online, care au o varietate de produse şi servicii. Vorbim, de asemenea, de 3 milioane de cumpărători online şi de un coş mediu de cumpărături de 100 de euro, anual/utilizator (Sursa: EuroMonitor).

Este o piaţă care s-a dezvoltat foarte mult de la an la an, atât în ceea ce priveşte volumele tranzacţionate, dar şi gradul de implicare a magazinelor online, care au crescut standardele şi experienţa de cumpărare.

Reporter: Cu ce bănci colaboraţi?

Daniel Nicolescu: În acest moment, lucrăm cu majoritatea băncilor din România: Banca Transilvania, BRD, Credit Europe Bank, Raiffeisen Bank, Unicredit Ţiriac, Alpha Bank, BCR. În continuare, ne propunem să extindem colaborarea cu mai multe bănci, inclusiv pentru soluţii noi de plată: iTransfer (Internet Banking cu confirmare instant de plată) sau carduri cu rate.

Reporter: Care sunt problemele cu care se confruntă cumpărătorii din mediul online?

Daniel Nicolescu: Nu vorbim de probleme anume, ci de aspecte care pot fi optimizate în relaţia dintre un magazin online şi clienţii săi. Din observaţiile noastre, magazinele online care vor să se diferenţieze, să-şi crească afacerile şi să-şi fidelizeze clienţii, pun tot mai mult accent pe serviciile conexe vânzării, pe feedbackul oferit de clienţi şi pe creşterea experienţei de cumpărare.

Conform unui studiu PayU, bazat pe 4.000 de feedback-uri reale din 500 de magazine online, pentru 50% dintre cumpărătorii online serviciile conexe sunt mai importante decât aspectele legate de produs. Este vorba despre disponibilitatea şi pregătirea angajaţilor care discută cu clienţii, diversitatea metodelor de plată disponibile, informaţiile actualizate despre stocuri.

Conform aceluiaşi studiu, 85% dintre românii care au efectuat plăţi online în magazinele online româneşti au fost mulţumiţi de experienţa avută şi ar recomanda şi prietenilor cumpărăturile online, 40% dintre utilizatori sunt sensibili la calitatea site-ului şi uşurinţa în utilizare, iar 20% dintre cumpărători au declarat că au întâmpinat probleme legate de stocuri.

Reporter: Care sunt riscurile la care se expun utilizatorii plăţilor online?

Daniel Nicolescu: Plata online este sigură pentru toţi utilizatorii care aleg această metodă de plată. Conform unui studiu realizat de PayU în sistemul propriu, procentul tentativelor de fraudă la plata online continuă să scadă de la an la an, ajungând la nivelul de 0,19% din totalul tranzacţiilor.

România este o ţară foarte bine securizată în privinţa plăţilor online, însă tendinţele observate arată că există provocări şi că investiţiile în securitate trebuie să fie prioritare. Pentru PayU, antifrauda nu este un simplu modul, ci reprezintă punctul central în jurul căruia a fost construită platforma şi mergem chiar mai departe, colaborând foarte strâns cu autorităţile locale.

Reporter: Către ce gen de produse se îndreaptă cu precădere cumpărătorii online?

Daniel Nicolescu: În primul trimestru din acest an, conform unei analize în sistemul PayU, cele mai mari evoluţii au avut loc pe segmentele turism, jucării, IT&C şi fashion unde comanda medie a crescut cu 52%, 25% şi, respectiv 12%. Evoluţia unor segmente precum cel al jucăriilor, unde valoarea medie o depăşeşte chiar şi pe cea din fashion şi se apropie de IT&C, este un alt mod prin care ne putem da seama că achiziţiile online nu mai reprezintă o excepţie, ci sunt parte integrantă din viaţa unui număr tot mai mare de oameni.

Reporter: Care sunt obiceiurile de consum ale românilor?

Daniel Nicolescu: Comportamentul de cumpărare a utilizatorului se bazează pe experienţa directă în magazine, pe atingerea produsului şi interacţiune cu vânzătorul; prin creşterea experienţei de cumpărare, ne dorim să modificăm acest comportament şi să eliminăm barierele percepute în legătură cu mediul online (neîncredere legată de produs, asistenţă etc).

Reporter: Care au fost rezultatele PayU în primul semestru din anul 2014 şi cum preconizaţi că se va încheia anul 2014?

Daniel Nicolescu: Primul semestru al acestui an a adus o creştere cu peste 30% a numărului de tranzacţii achitate online în sistemul PayU, ceea ce confirmă faptul că piaţa de plăţi online îşi va păstra ritmul de creştere şi în acest an. Totodată, valoarea medie de tranzacţionare a scăzut. Acesta este un semn că utilizatorii online au început să cumpere şi produse uzuale, cu valoare mai mică, nu doar produse IT sau bilete de avion.

Reporter: Cât durează transferul unei sume dintr-un cont din România într-un cont dintr-o altă ţară şi invers?

Daniel Nicolescu: În cazul plăţilor prin card bancar, transferul se realizează instant. În cazul plăţilor prin transfer bancar, transferul durează câteva zile, în funcţie de traseul bancar al banilor.

Reporter: Ce comisioane se percep de obicei într-o tranzacţie de acest gen?

Daniel Nicolescu: Ca şi în cazul comerţului tradiţional (offline), costul de procesare a unei tranzacţii este de câteva procente. În acelaşi timp, ponderea clienţilor care utilizează canalele de plată online este de aproximativ 15% în cazul retailului online şi poate merge până la 70% în cazul serviciilor turistice - în consecinţă, o oportunitate de business care trebuie integrată în strategia oricărui magazin online.

Reporter: Care sunt perspectivele companiei?

Daniel Nicolescu: În viitor, mizăm pe creşterea vânzărilor înregistrate de tablete şi smartphone-uri care s-a reflectat şi în comerţul electronic românesc, unde aproximativ 20% dintre comenzi sunt plasate de pe un astfel de dispozitiv. Jumătate dintre acestea sunt şi achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete.

De asemenea, cardurile cu rate au început să fie tot mai utilizate în ultimul an şi jumătate şi continuă să crească în preferinţele de plată, înregistrând o creştere lunară de aproximativ 10%, iar numărul tranzacţiilor achitate prin iTranfer - metodă de plată prin internet banking cu confirmare instant, oferită exclusiv de PayU - creşte cu aproximativ 30% în fiecare lună.

Reporter: Unde se află România în comparaţie cu pieţele din Occident?

Daniel Nicolescu: În ultimii ani, piaţa de comerţ electronic din România a recuperat mult din decalajul avut comparativ cu alte ţări din Europa. Există însă, cu siguranţă, aspecte care pot fi îmbunătăţite, atât din perspectiva magazinelor online, cât şi a modului în care se raportează cumpărătorii la comerţul electronic.

Reporter: Ce noi investiţii importante sunt preconizate pe piaţa autohtonă de comerţ electronic?

Daniel Nicolescu: În ultima perioadă, comerţul electronic a fost foarte dinamic. Ne aşteptăm în continuare la extinderea pieţei, la intrarea unor mari jucători din offline în online şi la noi modele de business.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb