Compania de asigurări de viaţă Aegon România, parte a grupului financiar internaţional Aegon, a încheiat primul semestru (S1) din 2019 cu un volum de 54,9 milioane lei al primelor brute subscrise din activitatea de bancassurance cu partenerii actuali, în creştere cu 24% faţă de S1 2018, când valoarea acestor prime s-a situat la 44,1 milioane lei.
Conform parcursului companiei din primele şase luni din 2019 şi a contextului actual al pieţei, se aşteaptă ca, până la finele anului în curs, valoarea cumulată a primelor brute subscrise să atingă 100 milioane lei. Reprezentanţii Aegon România estimează că piaţa locală a asigurărilor de viaţă s-a majorat cu aproximativ 8% în S1 2019, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, după ce în primul trimestru al anului în curs, creşterea raportată de ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiară) fusese de 8,75%.
Valoarea plasamentelor în S1 2019 a fost de circa 340,5 milioane lei, mai mare cu 8%, în comparaţie cu cele 315,3 milioane lei raportate pentru aceeaşi perioadă a anului trecut. Indemnizaţiile pentru evenimentele asigurate (daune) au fost de 901 mii lei, comparativ cu nivelul înregistrat în S1 2018, când s-au plătit daune de aproximativ 1,2 milioane lei. Indemnizaţiile pentru poliţele ajunse la finalul perioadei contractuale (beneficiile de maturitate şi anuităţile) s-au situat, în prima jumătate a anului, la 3,2 milioane lei, în uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când valoarea raportată a fost de 3,09 milioane lei.
"Piaţa asigurărilor de viaţă continuă să crească, dar ritmul este încă lent, românii fiind în continuare mai interesaţi să îşi asigure bunurile, decât sănătatea sau viaţa. Totuşi, direcţia ascendentă a pieţei, care se reflectă şi în rezultatele pe care le-am avut în primul semestru, mă face să fiu încrezătoare că vom reuşi să creştem numărul de asigurări care se încheie anual în România. Tocmai de aceea, ne implicăm în campanii de educaţie financiară şi de conştientizare a beneficiilor reale ale unei asigurări de viaţă cu economisire", a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România, citată în comunicat.
În plus, una dintre principalele preocupări ale Aegon este de a înţelege cât mai în profunzime profilul clienţilor şi motivele pentru care o parte dintre români nu au ales încă să încheie o asigurare de viaţă. Tocmai de aceea, compania a realizat, recent, un studiu în parteneriat cu Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, pentru a identifica, printre altele, principalele caracteristici psiho-culturale ale românilor care pot acţiona ca bariere sau oportunităţi pentru creşterea gradului de penetrare a asigurărilor de viaţă pe piaţa autohtonă. Studiul s-a desfăşurat prin intermediul a 12 focus-grupuri formate în Cluj-Napoca, Iaşi şi Bucureşti, precum şi prin chestionarea online a peste 1.000 de persoane. Rezultatele acestui studiu stau acum la baza deciziilor Aegon de îmbunătăţire a produselor şi a serviciilor pe care le oferă clienţilor.
Aegon România face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viaţă, planuri de pensie şi soluţii pentru investiţii.