Vînzările de autovehicule noi pe piaţa românească au crescut în primele cinci luni din anul 2005 cu 58,6% faţă de perioada similară a anului precedent şi au atins nivelul de 101.974 unităţi, comparativ cu 64.298 unităţi în ianuarie-mai 2004, conform statisticilor realizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În perioada analizată, cele mai active segmente ale pieţei auto au fost autoturismele şi autobuzele, cu creşteri de 66,4% şi respectiv 110%.
În segmentul autoturismelor, vînzările s-au situat la 85.529 unităţi, în creştere cu 66,4% faţă de perioada de referinţă din 2004. Producţia internă s-a cifrat în primele cinci luni la 79.883 autovehicule, din care 71.055 autoturisme, în creştere cu 72,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Exporturile au crescut cu 167,5 la sută, cifrîndu-se la 19.927 autovehicule, din care 19.891 autoturisme (creştere de 210,2 la sută).
Importurile de autovehicule au crescut cu 64,4 la sută, ridicîndu-se la 41.275 unităţi, la autoturisme creşterea fiind de 68,4 la sută (33.691 unităţi).
În clasamentul pe mărci (autoturisme plus vehicule comerciale), Dacia continuă să fie lider detaşat, cu o cotă de piaţă de 49 la sută (49.924 unităţi comercializate), urmată de Daewoo - 10,5 la sută, 10.721 unităţi, Renault - opt la sută, 8.157 unităţi, Skoda - 4,9 la sută, 5.028 unităţi, Volkswagen - 4,3 la sută, 4.387 unităţi, Peugeot - 4,2 la sută, 4.287 unităţi.
În luna mai 2005, vînzările de autovehicule s-au situat la 22.239 unităţi, din care 18.094 autoturisme, în scădere cu 4,9 la sută faţă de luna precedentă (5,4 la sută la autoturisme).
Producţia internă s-a cifrat la 15.540 autovehicule (13.813 autoturisme), în scădere cu 2,3 la sută faţă de mai 2005 (3,3 la sută la autoturisme). Exporturile s-au cifrat la 6.473 unităţi, iar importurile la 9.688 unităţi.