Compania Naţională "Administraţia Canalelor Navigabile" SA a înregistrat, în primul semestru al anului 2010, o scădere de 10% a traficului pe canalele navigabile, ca urmare a condiţiilor meteorologice nefavorabile şi a temperaturilor sub zero grade, anunţă un comunicat al companiei, precizând că, din cauza ploilor abundente din zona Europei Centrale s-au înregistrat niveluri ridicate ale Dunării.
Cu toate acestea, pierderile vor fi recuperate ca urmare a creşterii traficului din luna iulie, când s-a obţinut 500 mii tone capacitate peste program, fapt ce a permis o recuperare de 40% din pierderile înregistrate în primul semestru.
O caracteristică a traficului în primul semestru al anului 2010 este revenirea transportului intern de marfă care, faţă de anul 2009, în aceeaşi perioadă, a crescut cu 36%.
Datorită nivelurilor crescute ale Dunării s-a permis încărcarea navelor cu marfă peste media obişnuită, iar depăşirile la indicatorul de marfă extern se datorează şi participării navelor sub pavilion român la transportul acestora, depăşind estimările cu 12%. Ca un avantaj al nivelurilor crescute s-a înregistrat şi o economie de energie electrică de 67% faţă de programul lunii iunie, având în vedere că nivelul Dunării a fost peste nivelul apei din canal cu aproximativ 3 metri şi astfel s-a preluat apă în regim gravitaţional prin Staţia de Pompare Complexă în volum de 263 mil mc, pentru producerea de energie electrică la ecluza Agigea.
Evoluţia pozitivă a traficului este determintă de intensificarea tranzitului de minereuri şi cărbuni pentru intern şi extern, cât şi de creşterea exporturilor de cereale, în special porumb din Serbia şi Ungaria, dar şi a importului de bauxită pentru combinatul de la Tulcea.
De asemenea, o creştere importantă a înregistrat şi traficul de nave fluvio-maritime, indicatorul Tonaj Net fiind cu 80% mai mare dcât în 2009, ca urmare a creşterii de fier vechi prin porturile Medgidia şi Luminiţa.
În ansamblu, traficul din 2010 pe canalele navigabile este mai mare cu 3% decât în 2009.