Profitul brut al ING Bank a ajuns la 214 milioane lei, în primul trimestru al acestui an, în creştere cu 95 de milioane de lei faţă de aceeaşi perioadă din 2017, "ca urmare a unei creşteri puternice a veniturilor (de 102 milioane lei), generată de un număr de clienţi în creştere pe toate segmentele de business, dar şi a unor costuri de risc şi operaţionale bine controlate", a anunţat banca, într-un comunicat. Acesta arată că profitul net al ING s-a cifrat la 193 milioane lei.
Comunicatul citat arată : "2018 a adus un start puternic pentru ING Bank România pe toate segmentele, cu volume de business mai mari şi un număr de clienţi în creştere. Această evoluţie a adus venituri mai mari cu 32% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de până la 425 milioane lei.
Costurile operaţionale au ajuns la 206 milioane lei, mai mari cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită schimbărilor aduse modelului operational anunţat la începutul acestui an, dar şi investiţiilor în infrastructura IT şi aplicaţiilor de business, a cheltuielilor cu noii angajaţi şi a costurilor de reglementare.
Măsuri precum politicile de risc îmbunătăţite din ultimii ani coroborate cu reversarea provizioanelor pentru anumiţi clienţi au dus la o scădere a costurilor de risc cu 82%, ajungând la 5 milioane lei, la finalul lunii martie 2018. Rezultatele se bazează pe o politică sănătoasă şi stabilă de evaluare a clienţilor pentru toate liniile de business, ce a contribuit la o rată a creditelor neperformante în continuă scădere, ajungând la finalul primului trimestru la 3,1%, cu 0,6 puncte procentuale mai puţin decât în martie 2017".
Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 21,4 miliarde lei, la finalul lunii martie 2018, mai mare cu 16% faţă de acum 12 luni, acoperind o cotă de piaţă de 8,9% şi o creştere de 0,9 puncte procentuale faţă de martie 2017. Portofoliul este în continuare echilibrat între Corporate şi Retail, cu ponderi de 42% versus 58%. Segmentul de retail a înregistrat o creştere de 13% în împrumuturile noi acordate persoanelor fizice, cu o creştere pe segmentul creditelor ipotecare noi de 35% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 24%, ajungând la 5 miliarde lei.
Depozitele ING s-au ridicat la 27,9 miliarde lei, în creştere cu 21%, în perioada analizată. Astfel, ING a ajuns la o cotă de piaţă de 8,5%.
ING Group a atras noi consumatori, numărul total al acestora crescând cu 400.000 în acest trimestru, până la 37,8 milioane. Grupul ING a înregistrat rezultate nete de 1,22 miliarde euro, în creştere de la 1,14 miliarde euro, rezultatele din trimestrul similar al anului trecut, şi de la 1,01 miliarde euro în trimestrul patru din 2017.