Grupul francez Danone s-a alăturat companiilor alimentare europene care au raportat venituri peste estimările analiştilor în primul trimestru din 2016, în urma redresării în Asia a cererii la divizia de alimente nutritive pentru copii şi a cererii mai solide din America de Nord, transmit Bloomberg şi Reuters.
Vânzările la magazinele deschise de peste un an au urcat cu 3,5% în primele trei luni din 2016, la 22,41 miliarde de euro (24,74 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la un avans de 3,2%. La produsele lactate, vânzările au crescut cu 2,3%, depăşind estimările analiştilor, de 2%, precizează sursele citate.
Condiţiile economice ar urma să rămână volatile pe pieţele emergente, a avertizat Danone, care şi-a menţinut estimarea privind o creştere a veniturilor cu 3 - 5% în acest an la magazinele deschise de peste un an, după un avans de 4,4% în 2015, cel mai redus din 2009.
Compania vrea să relanseze anul acesta brandurile Danonino, Actimel şi Activia, ceea ce va ajuta la stabilizarea vânzărilor în Europa până la sfârşitul lui 2016.
Vânzările totale, care includ şi fluctuaţiile de curs valutar, au ajuns la 5,30 miliarde de euro în primul trimestru din 2016, un declin de 3% comparativ cu perioada similară din 2015.
Danone, cel mai mare producător de iaurt din lume, concurează pe plan global cu Nestle şi Unilever, subliniază Reuters.