Compania DAAS, parte a grupului internaţional EPTA a realizat în anul 2021 o cifră de afaceri de 43.5 mil euro, iar în primul trimestru al lui 2022 a înregistrat un avans de circa 57% faţă de estimări, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, proiectele speciale de proiectare şi decorare a unor spaţii comerciale, inclusiv pentru clienţi din afara ţării, precum şi dezvoltarea şi extinderea marilor retaileri din România au stat la baza creşterilor înregistrate de compania DAAS.
"În ciuda creşterii preţurilor la materiale şi la manoperă, dezvoltarea şi extinderea marilor retaileri continuă şi implicit şi industria frigului comercial. Un alt motor al creşterii îl constituie remodelările spaţiilor comerciale ce vor fi implementate anul acesta de către marii jucători din industrie'', a spus Adrian Craioveanu, marketing director DAAS
Marile reţele de hypermarketuri continuă investiţiile în magazinele de proximitate, remodelează spaţiile mari, iar reţelele specific dedicate pe proximitate continuă expansiunea încercând să ofere game cât mai diversificate de produse şi servicii.
Se observă însă reîntoarcerea românilor câtre hypermarketuri, după ce, pe perioada pandemiei, au preferat micile magazine de proximitate. La baza acestei schimbări de comportament de consum stă în primul rând inflaţia, deoarece în magazinele mari, oamenii găsesc o gamă largă de produse la preţuri mai mici, subliniază sursa citată.
Dacă vorbim despre planuri de viitor, DAAS îşi propune ca anul acesta să continue investiţiile în resurse umane. Încă de anul trecut, au fost dezvoltate şi implementate programe de training şi dezvoltare atât pentru echipa de management, cât şi pentru echipele de pe zona de execuţie. În 2021, DAAS a dezvoltat inclusiv un departament de asistenţă tehnică, acesta numărând în prezent 80 de tehnicieni. Compania are în prezent 220 angajaţi, în creştere cu 5% faţă de anul trecut.
Anul 2021 a fost un an de referinţă şi pentru grupul Epta, depaşind borna de 1 miliard de euro cifră de afaceri. Grupul a încheiat anul cu 1,2 miliarde euro cifră de afaceri, devenind astfel numărul 1 în Europa şi numărul 2 la nivel Mondial pe segmentul de frig comercial, se menţionează în comunicat.