Încrederea consumatorilor din Republica Cehă a crescut în noiembrie, pentru prima oară în ultimii şapte ani, semn că eforturile băncii centrale de a menţine coroana la un nivel redus au alimentat cererea gospodăriilor.
Indicele privind încrederea consumatorilor cehi a crescut la 1,3 puncte în noiembrie, de la -2 în luna precedentă, anunţă Biroul de Statistică de la Praga. Nivelul pozitiv este primul consemnat după martie 2007.
Autoritatea monetară a Cehiei a intervenit pe piaţa valutară în noiembrie 2013 ca să redreseze economia după recesiune, motivând consumatorii să cheltuiască, în loc să amâne achiziţiile, iar astfel inflaţia din ţară a accelerat anul acesta.
Menţionăm că, luna aceasta, încrederea întreprinzătorilor din Cehia a urcat la 12,3 puncte, de la 11,5 în octombrie. Indexul compozit care măsoară încrederea întreprinzătorilor alături de cea a consumatorilor a ajuns la 10,1 puncte luna aceasta, de la 8,8 în octombrie.
Economia Republicii Cehe a crescut cu 0,3% în trimestrul al treilea din 2014, comparativ cu cele trei luni precedente, marcând al şaselea trimestru consecutiv cu expansiune.