Participanţii la fondurile de pensii private vor putea afla în ce sunt investite contribuţiile lor, de două ori pe an, potrivit unui comunicat trans-mis de Comisia de Supraveghere a Sis-temului de Pensii Private (CSSPP).
Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a sporit obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor private.
Astfel, atât administratorii din sis-temul Pilonului II cât şi cei din sistemul Pilonului III vor avea obligaţia de a publica pe pagina proprie de internet, de două ori pe an, pentru fiecare fond de pensii în parte, structura detaliată a portofoliului de investiţii.
Conform CSSPP, administratorii vor dezvălui structura portofoliului de investiţii detaliată, pentru fiecare instrument financiar şi pentru fiecare emitent, cu date referitoare la valoarea actualizată în lei şi ponderea deţinută în activul total al fondului de pensii private, la data de 31 decembrie şi la 30 iunie. Raportarea de la finalul anului trebuie făcută odată cu situaţiile financiare anuale, iar cea de la jumătatea anului, până la 1 octombrie.
De asemenea, potrivit noilor acte normative adoptate ieri, administratorii fondurilor de pensii private vor trebui să publice informaţii suplimentare în cadrul raportului anual de informare a participanţilor despre activitatea desfăşurată în anul calendaristic precedent, şi anume: principiile investiţionale ale schemei de pensii administrate şi rezultatele aplicării lor; riscurile financiare, tehnice şi de altă natură ale schemei de pensii şi modul de gestionare al aces-tora; costurile de administrare totale şi defalcate pe categorii; principiile relaţiei dintre administrator şi participanţii fondului de pensii private şi modul de derulare a acesteia pe parcursul anului; politica de inves-tiţii a administratorului şi rezultatele aplicării ei, pe fiecare componentă; prezentarea portofoliului de investiţii pe tipuri de investiţii şi a deţinerilor pe fiecare tip de investiţie în parte.
Noile norme de modificare şi completare a legislaţiei mai prevăd introducerea planului de audit intern anual. Totodată, administratorii vor trebui să includă în raportul anual transmis către CSSPP, în plus faţă de obligaţiile de raportare în vigoare şi informaţii privind cheltuielile de administrare suportate de administrator, cheltuielile de administrare suportate de fond, informaţii cu privire la plăţile de disponibilităţi băneşti, analiza sesizărilor primite de la participanţi şi modul de soluţionare a acestora respectiv analiza desfăşurării activităţii de audit intern şi măsurile întreprinse. Modificările se aplică începând cu raportările anului 2010.