Investitorii "Volkswagen" AG (VW) au cerut grupului german despăgubiri de 8,2 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari) pentru modul în care a gestionat scandalul emisiilor (Dieselgate), a anunţat ieri Tribunalul din Braunschweig, care a avut nevoie de angajaţi suplimentari ca să proceseze plângerile, transmite Bloomberg.
În prezent, este aşteptată sentinţa în cazul unui număr de 1.400 de procese la Tribunalul regional din Braunschweig, care supervizează disputele legale pentru regiunea în care se află sediul central al "Volkswagen", potrivit Agerpres.
Investitorii susţin că au înregistrat pagube, deoarece VW a anunţat cu întârziere problema motoarelor diesel, care au fost echipate cu un soft ce falsifică rezultatele testelor de emisii poluante.
Reprezentanţii "Volkswagen" au respins acuzaţiile.
În 18 septembrie 2015, Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 482.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA.
Sunt implicate brandurile VW, Audi, Skoda, Seat şi vehiculele comerciale Volkswagen.
În iunie, "Volkswagen" a anunţat că va plăti 15,3 miliarde de dolari după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori şi să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Până la zece miliarde de dolari vor merge la cei 475.000 de proprietari ai vehiculelor VW sau Audi echipate cu motoare diesel, care vor primi compensaţii între 5.100 şi 10.000 de dolari.
Conform acordului, "Volkswagen" va plăti o taxă de 2,7 miliarde de dolari pentru atenuarea impactului asupra mediului al emisiilor poluante şi încă două miliarde de dolari pentru a promova vehiculele cu "zero emisii".