Jakob Hausmann: "Fast-food-ul primează, la noi, în detrimentul gastronomiei de calitate"

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 26 septembrie 2012

Jakob Hausmann: "Fast-food-ul primează, la noi, în detrimentul gastronomiei de calitate"

Prezent pe piaţă de 14 ani, restaurantul "Mica Elveţie" are specific internaţional şi targetează un public de top. Recent, a fost deschis un nou restaurant "Mica Elveţie", în Centrul Vechi al Capitalei. Jakob Hausmann, chef în cadrul acestor localuri, ne-a povestit, într-un interviu, despre noua investiţie din centrul Bucureştiului.

Interviu cu Jakob Hausmann, reprezentantul restaurantelor "Mica Elveţie"

Reporter: Ce v-a determinat să deschideţi un nou restaurant, în plină criză, într-un loc unde există, deja, mai multe localuri?

Jakob Hausmann: De ceva vreme mă gândeam la o abordare diferită pentru "Mica Elveţie". Îmi do­ream o locaţie centrală, accesibilă unui public mai tânăr, unde să implementez un nou concept de ospitalitate. Am avut şansa să găsesc o locaţie în Centrul Vechi la momentul oportun şi nu am mai ezitat. Faptul că în zonă sunt foarte multe restaurante nu cred că reprezintă un impediment. Legat de locaţie, de-a lungul timpului am avut ocazia să văd ce înseamnă din punct de vedere al business-ului un restaurant poziţionat în centru şi ce înseamnă unul într-o zonă mai retrasă. Centrul Vechi este punctul fierbinte al Bucureştiului în special pentru tineri şi turişti. În acelaşi timp, este important că "Mica Elveţie" este un restaurant care se diferenţiază de celelalte din zonă. Are o serie de note particulare care cred că îi vor asigura succesul.

Reporter: Cât aţi investit în acest restaurant?

Jakob Hausmann: Investiţia în locaţie a fost de 280.000 de euro. Aceasta se regăseşte în costurile de amenajare, în dotarea cu echipament a bucătăriei şi în costurile cu personalul.

Reporter: Ce capacitate are "Mica Elveţie"?

Jakob Hausmann: Restaurantul are 80 de locuri, iar terasa - 40.

Reporter: Preparatele sunt doar cu specific elveţian sau pot fi comandate şi alte tipuri de preparate?

Jakob Hausmann: Preparatele sunt cu specific elveţian şi european.

Reporter: Ce competitori aveţi?

Jakob Hausmann: Toate restaurantele cu mâncare bună care manifestă grijă faţă de client. Cu cât sunt mai mulţi competitori în piaţă cu atât mai bine, pentru că numai aşa putem vorbi de o cultură gastronomică a clienţilor.

Reporter: Care este targetul de clienţi cărora vă adresaţi?

Jakob Hausmann: Clienţii între 20 şi 80-90 de ani, cărora le place să mănânce bine, mâncare de calitate, la preţuri accesibile.

Reporter: Ce cifră de afaceri v-aţi propus să realizaţi în acest an?

Jakob Hausmann: Cifra de afaceri este estimată la 150.000 de euro. Pentru 2013, ne-am propus să ne dublăm veniturile.

Reporter: Cum vedeţi piaţa pe care activaţi?

Jakob Hausmann: Clienţii ţin cont de calitate din ce în ce mai mult. Printre altele, ei vor să fie respectaţi, iar vestea bună este că sunt din ce în ce mai mulţi. Clienţii apreciază atmosfera specială, serviciile şi mâncarea bună.

Reporter: Cum credeţi că va evolua acest domeniu?

Jakob Hausmann: Pentru tipul meu de gastronomie există un singur minus şi anume lipsa de know-how a personalului salariat, un aspect pozitiv fiind acela că există salariaţi interesaţi, pe care încerc să-i învăţ, iar atunci când reuşesc am o mare satis­facţie şi mulţumire pentru mine. Simt că viitorul gastronomiei este în această direcţie.

Reporter: Cum ne situăm noi, comparativ cu europenii, în domeniul restaurantelor, atât ca ofertă, cât şi ca cerere?

Jakob Hausmann: Diferenţa dintre fast-food şi gastronomie, în general, este foarte mare. În Româ­nia, însă, acestea două sunt foarte apropiate. Gastronomia de înaltă clasă este foarte rară, cea de mijloc - joasă şi fast-food-ul predomină. Până la urmă, totul se rezumă la bani. Cum poţi avea de 2-3 lei o calitate bună, produse de sezon şi sănătoase în acelaşi timp? Este, practic, imposibil! Şi cum preţul, în general, trebuie să reflecte calitatea, cu cât aces­ta este mai mic, cu atât calitatea este mai îndoielnică. Aceasta este, însă, o problemă nu numai în România, ci şi în celelalte ţări europene: gastronomia low şi fast-food-ul au un succes mult mai mare cea gastronomia de calitate şi cea de înaltă calitate. La acestea două din urmă, pe lângă preţul ingredientelor care este mult mai ridicat, fapt ce se reflectă în costul preparatelor, se adaugă şi alte cos­turi: atmosfera, serviciul, întregul backgroud, care trebuie să fie calitative pentru a da clientului o impresie generală de high quality. Pentru gas­tronomia pe care o practic, îmi doresc, pentru viitor, ca cei interesaţi de meseriile de bucătar şi ospătar să primească o şcolarizare mai bună, modernă, cu metode europene de succes.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb