La 14 ani de când a intrat pe piaţa din România, JYSK marchează un moment important în activitatea locală, inaugurarea celui de-al 100-lea magazin din ţară. Astfel, la începutul lunii iunie, reţeaua JYSK a ajuns la 100 de unităţi, odată cu deschiderea unui nou magazin în Constanţa, conform unui comunicat remis redacţiei.
Cum expansiunea este parte din ADN-ul JYSK încă din momentul în care a fost creată compania, în anul 1979, inaugurarea magazinul cu numărul 100 este sărbătorită nu doar în Constanţa, pe plan local, ci şi în celelalte magazine JYSK din ţară.
O deschidere cu totul specială
Magazinul JYSK cu numărul 100 a primit primii clienţi joi, pe 3 iunie, în cadrul unui eveniment la care a participat şi Ambasadorul Regatului Danemarcei în România, E.S. Dl. Søren Jensen.
«Sunt mândru să mă aflu astăzi aici. JYSK este un exemplu al visului american trăit în Danemarca. Sau poate doar una dintre faimoasele noastre poveşti devenite realitate. Ţin minte momentul în care fondatorul JYSK, Lars Larsen, a pus bazele companiei şi le-a oferit danezilor o ofertă excelentă pentru lenjerii de pat şi alte produse pentru dormitor. Abordarea lui era nouă şi proaspătă. În următorii 40 de ani, conceptul s-a răspândit în Europa şi nu numai. Întotdeauna însă, la baza activităţii JYSK a fost conceptul iniţial: acela de a oferi clienţilor produse de calitate, la un preţ accesibil. Faptul că acum sărbătorim deschiderea magazinului cu numărul 100 în România este o dovadă a faptului că aceste eforturi au avut succes. Felicitări lui Alex şi întregii echipe JYSK pentru această realizare remarcabilă», a spus Ambasadorul Søren Jensen după ce a vizitat magazinul şi a cunoscut echipa care s-a ocupat de deschidere.
Evenimentul de joi a dat startul unei săptămâni de oferte speciale de deschidere.
Magazinul JYSK Constanţa Far, aflat pe Şoseaua Mangaliei nr. 74, este şi cel de-al treilea pe care compania îl deschide în Constanţa. Aici, JYSK a ajuns pentru prima dată în urmă cu mai bine de 10 ani, iar de atunci a devenit bine cunoscută printre constănţeni. Primul magazin inaugurat în oraş acum mai bine de un deceniu se află în Top 10 al celor mai performante magazine JYSK din ţară.
Planurile de expansiune continuă
JYSK a deschis primul magazin din România în anul 2007, la Oradea, în sistem franciză. Procesul accelerat de expansiune a început însă în 2014, după ce franciza a fost preluată de JYSK Nordic. Iniţial, obiectivul companiei scandinave a fost de a atinge 100 de magazine în ţară, dar acum ştacheta a fost ridicată.
"Expansiunea este o călătorie extraordinară. Lucrurile stau cu totul diferit atunci când ai doar câteva magazine, în comparaţie cu o reţea de 100 de unităţi. În 2014 aveam aproximativ 100 de colegi, acum avem aproape 1000. De-a lungul timpului, pe lângă locurile de muncă nou create în magazine, am creat şi departamente de suport noi, care să susţină expansiunea şi să ne ajute să oferim clienţilor produse de calitate la un preţ bun. De exemplu, cel mai nou departament care şi-a început activitatea anul aceste este cel de Business to Business, al cărui scop este să faciliteze achiziţia produselor noastre de către clienţii persoane juridice", spune Alex Bratu, Country Manager JYSK România şi Bulgaria.
Importanţa magazinelor fizice
Anual, JYSK deschide cel puţin 15 magazine noi, lucru pe care a reuşit să îl realizeze şi 2020, în perioada pandemiei. Fiecare magazin nou presupune şi angajarea de personal pentru acel magazin, astfel încât aproximativ 150 de posturi noi sunt adăugate în fiecare an în organigrama companiei.
"Ne dorim ca fiecare client să aibă un magazin fizic JYSK aproape de el, să fim accesibili nu doar din punct de vedere al preţurilor, ci şi al distanţei fizice. În ultimul an s-a vorbit foarte mult despre schimbarea comportamentului de cumpărături şi despre înclinarea balanţei către cumpărăturile online. În cazul nostru, magazinele fizice continuă să aibă cea mai mare pondere a vânzărilor, deoarece clienţii îşi doresc să vadă produsele pe care le aleg pentru casele lor şi să le testeze. Credem că succesul vine atunci când reuşim să le oferim clienţilor toate modalităţile de cumpărare posibile, astfel încât ei să aleagă ce este mai potrivit pentru ei, indiferent de punctul în care se află în procesul de cumpărături", spune Alex Bratu, Country Manager JYSK România şi Bulgaria.
Compania caută în permanenţă spaţii de retail de aproximativ 1300-1400 mp, potrivite conceptului de magazin actual.
Hristu Geoge, Development Manager JYSK România, s-a ocupat în ultimii 7 ani de identificarea spaţiilor potrivite şi de deschiderea a 85 de magazine.
"Nu îmi vine să cred că am reuşit să atingem această bornă într-un timp atât de scurt, având în vedere climatul actual. Din exterior poate părea simplu, însă în spate este o muncă uriaşă. Povestea nu se termina aici, planul nostru este de a atinge 200 de magazine. Suntem doar la jumătatea poveştii, urmează actul 2", a declarat Hristu Geoge.
JYSK România în cifre
100 de magazine
14 ani de activitate in România
960 de angajaţi
612,5 milioane lei cifră de afaceri în anul financiar 2019-2020
81,9 milioane lei EBIT în anul financiar 2019-2020
1400 mp este suprafaţa aproximativă a unui magazin JYSK
55 de zile lucrătoare durează deschiderea unui magazin JYSK, de când este preluat de la proprietar, până când este deschis pentru clienţi.