Retailerul de produse şi servicii de telefonie mobilă Germanos Telecom România va încheia acest an pe profit, după ce între anii 2007-2010 a înregistrat pierderi, a declarat ieri directorul diviziei Retail Chain a companiei, Aris Karousos.
"Criza financiară şi-a pus amprenta asupra evoluţiei cifrelor financiare ale Germanos. Anul 2011 a fost cel mai bun pentru activitatea companiei din 2008 încoace. Vom încheia pe profit acest an", a spus Karousos, evitând să avanseze şi o cifră, conform Mediafax.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, afacerile Germanos Telecom România au scăzut cu 20,3% în 2010, la 368,96 milioane de lei, iar pierderile au urcat cu 146,1%, la 25,1 milioane de lei.
Directorul comercial al Cosmote România, Panos Makris, a afirmat că afacerile Germanos sunt în creştere, pe fondul accelerării vânzărilor de telefoane inteligente (smartphone).
"În partea a doua a acestui an, vânzările de telefoane inteligente au crescut puternic pentru că producătorii au redus preţurile, devenind astfel mai accesibile pentru un număr mai mare de clienţi. De asemenea, au crescut vânzările de accesorii pentru telefoane", a spus Makris.
Grupul elen Germanos a intrat pe piaţa românească în urmă cu 15 ani, în octombrie 1996, odată cu des-chiderea unui magazin pentru comercializarea bateriilor Sunlight.
În anul 2000, grupul elen a înfiinţat societatea Germanos Telecom România, care ulterior a fuzionat cu Sunlight România.
În prima parte a anului 2006, grupul elen de telefonie mobilă Cosmote a achiziţionat pachetul majoritar de acţiuni al Germanos şi operaţiunile din Grecia, România, Bulgaria şi Macedonia.
Germanos România comercializează produse şi servicii de telefonie mobilă, produse şi accesorii digitale (camere foto şi video, carduri de memorie etc.) şi servicii de acces la Internet şi televiziune digitală prin satelit, furnizate de Romtelecom.
Potrivit datelor Germanos, în ultimii patru ani, peste 17 milioane de clienţi au vizitat magazinele reţelei.
La sfârşitul lunii septembrie, Germanos avea peste 220 de magazine la nivel naţional, fiind parte din canalul de distribuţie al Cosmote România, care includea aproximativ 600 de puncte de vânzare în întreaga ţară.
"Reţeaua de magazine nu va mai creşte aşa cum s-a întâmplat în anii anteriori. Acoperim foarte bine întreg teritoriul României. Vom încerca să optimizăm reţeaua de magazine, prin închiderea unor unităţi care merg mai puţin bine şi deschiderea în locaţii mai bune", a spus Karousos.
Retailerul are în prezent peste 1.000 de angajaţi, cu o vârstă medie de 27,5 ani.