Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher, care a preluat recent reţeaua Bricostore din România, caută în continuare achiziţii la nivel internaţional şi ar putea avea opţiunea de cumpăra magazine din România şi Turcia ale lanţului austriac bauMax, a declarat şeful companiei, Ian Cheshire.
Compania caută "destul de tare" oportunităţi de achiziţii, a declarat Cheshire, într-un interviu pentru Bloomberg, notând că pe piaţa europeană evoluţia indică ieşirea unor jucători sau consolidare în următorii ani.
Retailerul britanic ar fi interesat de achiziţia unor magazine Praktiker din Polonia, dacă acestea vor deveni disponibile, a afirmat Cheshire, citat de Mediafax. Praktiker derulează în prezent un proces de restructurare a operaţiunilor.
Ar putea să apară oportunităţi şi pentru cumpărarea în Turcia şi România de magazine deţinute de retailerul austriac de bricolaj bauMax, a declarat şeful Kingfisher.
bauMax deţine în România 15 magazine, potrivit site-ului companiei.
De asemenea, ar putea exista oportunităţi de achiziţie a unor magazine în Franţa, unde Kingfisher este lider prin lanţul de magazine Castorama, iar jucătorii mai mici, care funcţionează în regim de franciză, au dificultăţi din cauza încetinirii cererii de consum şi a termenelor mai scurte de plată către furnizori.
"Cred că la un moment dat, în doi ani, vom începe să vedem achiziţii", a spus el.
Kingfisher concurează pe piaţa românească cu retaileri precum Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Praktiker şi Leroy Merlin.
Kingfisher a anunţat în aprilie preluarea de la compania franceză de retail Group Bresson a celor 15 magazine Bricostore din România, cu vânzări de 131 milioane de euro anul trecut. Kingfisher a informat la momentul respectiv că ia în calcul posibilitatea creşterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.
Magazinele din Romania urmează să fie reconfigurate în formatul Brico Dépôt, utilizat de compania britanică în Franţa şi Spania.