Producătorul american Kraft Foods s-a angajat să cedeze activităţile Cadbury din domeniul ciocolatei din România, precum şi pe cele din sectorul produselor de cofetărie sub marca Wedel din Polonia, pentru a primi autorizaţia Comisiei Europene de preluare a Cadbury, scrie AFP.
Bruxelles-ul a autorizat miercuri, cu aceste două condiţii, oferta de preluare ostilă făcută de Kraft Foods asupra Cadbury. "Această autorizaţie este subordonată cedării activităţilor Cadbury legate de fabricarea produselor de ciocolată din Polonia şi România", se arată în comunicatul Comisiei, care precizează că, pe aceste pieţe, cota de piaţă cumulată a Kraft/Cadbury este foarte mare şi mărcile lor sunt în strânsă concurenţă.
"Constat cu satisfacţie că, datorită măsurilor propuse, proiectul de preluare nu ar urma să afecteze concurenţa în nicio ţară europeană şi nu va avea prejudicii nici pentru consumatori", a spus comisarul european pentru concurenţă, Neelie Kroes, citată în comunicat.
Kraft a apreciat decizia CE, precizând că "aceasta ne întăreşte ideea că suntem cel mai bun partener posibil pentru Cadbury".
Cu mărcile sale cele mai importante de ciocolată, precum Milka, Côte d"Or şi Toblerone, Kraft este prezentă în cea mai mare parte a ţărilor UE, cu excepţia Marii Britanii şi Irlandei, unde clienţii au rămas fideli ciocolatei britanice tradiţionale Cadbury (Dairy Milk).
Oferta ostilă a Kraft asupra Cadbury nu a primit aprobare decât până la 1,52% din capital după prima perioadă încheiată la 5 ianuarie, a precizat producătorul american. Acest fapt nu reprezintă o surpriză, deoarece Cadbury s-a pronunţat ferm împotriva ofertei primite de la Kraft, pe care o consideră derizorie.
Kraft a anunţat marţi un nou termen limită pentru preluare, respectiv 2 februarie, şi are timp până pe 19 ianuarie pentru a-şi majora oferta. Oferta Kraft conferea marţi seară companiei Cadbury o valoare de piaţă de 10,5 miliarde lire sterline (circa 11,7 miliarde euro).