Vânzarea smartwatch-urilor scade în fiecare an cu 51,6%, conform unui studiu de piaţă realizat de analiştii companiei de cercetare a pieţei IDC.
Compania americană Apple rămâne pe primul loc din punct de vedere al vânzărilor, cu puţin pes-te un milion de smartwatch-uri vândute între lunile iulie şi septembrie ale acestui an, informează BBC. În aceeaşi perioadă, a anului precedent, Apple a vândut 3,9 milioane de unităţi.
Producătorul de tehnologie - Garmin - este singurul care a înregistrat creşteri, cu 0,6 milioane de unităţi vândute între lunile iulie şi septembrie 2016, faţă de 0,1 milioane unităţi vândute în aceeaşi perioadă a anului 2015. Compania chineză Lenovo, care produce modelul "Moto 360" pentru Motorola, a avut cel mai mare declin pe piaţa de smart-watch-uri, cu o scădere de 73,3%, conform sursei citate.
Conform specialiştilor, motivul stagnării pieţei este faptul că ne aflam în perioada în care urmează să apară modelele noi. Apple deja a anunţat că va lansa, vineri, noul model, pentru care a colaborat cu corporaţia multinaţională Nike.
De asemenea, producătorii de smartwatch-uri sunt în competiţie directă cu producătorii de ceasuri clasice. Specialiştii consideră că anul 2017 va însemna o creştere a pieţei de ceasuri inteligente, în măsura în care companii producătoare de ceasuri tradiţionale au introdus deja tehnologie "smart" în produsele lor, exemplu fiind compania americană Fossil.