Constructorul italian de automobile sport Lamborghini a înregistrat un profit şi livrări record în primele şase luni ale acestui an, însă directorul său general, Stephan Winkelmann, a anunţat că se pregăteşte pentru o iarnă dificilă, în cazul în care criza energetică din Europa se va înrăutăţi, informează Agerpres.
Lamborghini a decis să îşi facă stocuri de gaze naturale pentru a putea continua să funcţioneze la iarnă, dacă Rusia îşi va pune în aplicare ameninţarea de a întrerupe livrările către Europa Occidentală. Guvernul demisionar de la Roma a decis că furnizarea de gaze către sectorul industrial constituie o prioritate.
"Nu am primit nicio înştiinţare de la Guvern că acest lucru se va schimba", a spus marţi Stephan Winkelmann într-o conferinţă de presă.
La fel ca şi alte mărci care mizează pe clienţii înstăriţi, constructorul auto italian, parte a grupului Volkswagen via marca Audi, profită în prezent de faptul că există o cerere mare pentru produse de lux, în pofida turbulenţelor care există la nivelul întregii economii mondiale.
În primele şase luni ale acestui an, cererea de produse de lux a permis Lamborghini să livreze un număr record de 5.090 automobile sportive şi SUV-uri, în creştere cu 4,9% în ritm anual. Veniturile au crescut şi ele cu 31%, până la 1,3 miliarde de euro, în timp ce profitul a cunoscut un salt de aproape 70%, până la 425 milioane de euro.
Compania a precizat că în prezent a devenit mai mult un constructor de SUV-uri de lux super-performante, decât o marcă de automobile sport, în condiţiile în care modelul SUV Urus a fost responsabil pentru 61% din vânzările mărcii.
Lamborghini se îndreaptă însă spre o perioadă de tranziţiei a liniei sale de produse. Compania a anunţat că va lansa un model complet electric în 2028, care, potrivit directorului general, Stephan Winkelmann, va fi un GT "non-extrem" cu patru locuri, conceput să fie mai uşor de condus decât supercarurile mărcii. Acesta a subliniat că provocarea constă în conceperea unui Lamborghini electric care nu doar că va putea accelera pe linie dreaptă, dar şi să ia curbele aşa cum se aşteaptă clienţii.
"Cred că vom putea realiza acest lucru graţie următoarei generaţii de baterii care urmează să apară pe piaţă", a spus Winkelmann.
Pe termen scurt, Lamborghini va lansa un succesor pentru modelul Aventador şi o versiune îmbunătăţită a SUV-ului Urus. Ultimul sportcar Aventador a fost asamblat în data de 27 iulie, a dezvăluit Winkelmann. La începutul lui 2023, Lamborghini va lansa un succesor cu un nume diferit.
"Devine din ce în ce mai greu să găsim un nou nume", a spus Stephan Winkelmann.
Guvernele din întreaga lume au început să propună diferite termene limită, precum 2030, pentru scoaterea din producţie a automobilelor cu combustie internă, pentru a putea să îşi atingă obiectivele de mediu. Însă pentru producătorii de super-caruri abandonarea motoarelor cu combustie internă este atât o provocare tehnică cât şi una emoţională. Zgomotul unui motor de 12 cilindri este o componentă crucială a mărcii Lamborghini, la fel ca şi stilul agresiv al automobilelor produse de constructorul italian.