Lenovo, cel mai mare producător de PC-uri la nivel mondial, vrea să devanseze Hewlett-Packard (HP) pe piaţa europeană de profil, până în 2015, şi aplică o strategie de extindere pe segmentul tabletelor şi cel al smartphone-urilor, relatează Bloomberg, preluat de Mediafax.
Compania, înregistrată în China şi în Statele Unite, anticipează un potenţial semnificativ de extindere în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), a declarat Gianfranco Lanci, preşedintele operaţiunilor Lenovo în această regiune.
"Vrem să devenim numărul 1 în următoarele 18 luni, până la începutul lui 2015. Există oportunităţi mari de creştere în domeniul PC-urilor în întreaga regiune şi mai este spaţiu de dezvoltare", a afirmat Lanci într-un interviu la expoziţia pentru electronice de consum IFA din Berlin.
Hewlett-Packard şi-a păstrat supremaţia în regiune în trimestrul al doilea, cu o cotă de 18%, dar a pierdut teren în faţa Lenovo, care este în creştere, potrivit firmei de analiză a pieţei Gartner.
Lenovo a avut în trimestrul al doilea o cotă de 12%, urmată de Acer.
Pentru a deveni lider, Lenovo introduce noi laptop-uri şi produse precum notebook-uri şi tablete. Compania a lansat pe piaţă în această săptămână trei laptop-uri ThinkPad, mai subţiri şi mai uşoare decât modelele anterioare, precum şi o colecţie de dispozitive "multimode" destinate utilizatorilor de business şi casnici.
Lenovo a prezentat joi şi un aparat premium din gama smartphone, pentru a concura liderii de piaţă Samsung Electronics şi Apple. Telefonul Vibe X are un ecran de 5 inci (12,7 centimetri) şi funcţionează cu sistemul Android 4.2. Aparatul va intra la vânzare pe piaţa chineză lună viitoare şi pe alte pieţe din decembrie.
"Intenţionăm să intrăm pe piaţa europeană la jumătatea anului viitor, cu acest aparat", a spus Lanci.
Lenovo este pe locul al doilea în China pe piaţa smartphone-urilor ieftine şi pe locul patru în lume. În prezent, compania vrea să intre pe piaţă cu telefoane care să cuncureze direct Galaxy S4 al Samsung şi iPhone al Apple.
De asemenea, Lenovo vrea să ajungă în acest an la o cotă de 5% pe piaţa tabletelor din regiunea EMEA şi la 10% în 2014.