Grupul sud-coreean LG Electronics Inc a lansat primele sale televizoare cu ecran plat care utilizează tehnologia LED (light-emitting diodes -LED) şi a anunţat că şi-a propus să vândă până la cinci milioane de televizoare LED în 2010, informează Reuters.
În plus, LG Electronics şi-a reiterat obiectivul de a vinde 18 milioane televizoare LCD în 2009, pentru a deveni al doilea mare producător mondial de televizoare LCD după rivalul sud-coreean Samsung Electronics dar înaintea grupului japonez Sony.
LG şi Samsung mizează pe tehnologia LED, urmând ca aceste televizoare să asigure majoritatea profiturilor înregistrate în viitor de diviziile lor de televizoare cu ecran plat. Televizoarele LED sunt cu aproximativ 30% mai subţiri decât vechile modele, au o durată de viaţă mai mare şi oferă imagini de calitate mai bună.
Oficialii de la LG Electronics susţin că în prezent televizoarele LED reprezintă doar 2,6% din piaţa totală a televizoarelor LCD, însă acest procent ar putea creşte la 20% în 2010 şi chiar la 40% în 2011. Popularitatea noilor modele va depinde însă în mare măsură de acceptarea din partea consumatorilor a diferenţelor semnificative de preţ, care în prezent este una cuprinsă între 50 şi 70 de procente comparativ cu televizoarele LCD tradiţionale. Însă LG se aşteaptă ca diferenţa de preţ să se reducă rapid la aproximativ 40-50% în 2010 şi să fie aproximativ la egalitate în 2011.
Potrivit firmei de consultanţă DisplaySearch, televizoarele LCD reprezintă în prezent aproximativ 60% din piaţa totală a televizoarelor. Vânzările de televizoare LED ar urma să crească de zece ori în acest an până la două milioane de unităţi, în condiţiile în care piaţa totală a televizoarelor LCD este estimată la 120 milioane unităţi pentru această perioadă.