"L'Oreal" SA, cel mai mare producător mondial de cosmetice, a semnat un acord cu firma de private- equity "Castanea Partners" pentru achiziţia brandului american "Urban Decay", compania franceză urmărind astfel să se extindă pe segmentul machiajului profesionist. Termenii financiari ai preluării nu au fost dezvăluiţi, însă unele surse citate de presa internaţională afirmă că este vorba de 300 - 400 de milioane de dolari.
Tranzacţia trebuie să primească aprobarea autorităţilor de reglementare, aşteptată înainte de sfârşitul anului curent. "Urban Decay" a avut vânzări de 130 de milioane de dolari în anul fiscal încheiat în iunie 2012.
Piaţa machiajului profesionist reprezintă 44% din sectorul fardurilor de lux din SUA, conform "L'Oreal". Marca "Urban Decay" a fost creată în 1996, iar compania franceză arată că aceasta va completa portofoliul său de branduri iconice L'Oreal's Luxe.
Nicolas Hieronimus, preşedintele "L'Oreal Luxe", a declarat: "Această achiziţie va contribui în mod semnificativ la creşterea diviziei în anii următori".
Gigantul francez "Moët Hennessy Louis Vuitton" SA a cumpărat "Urban Decay" în 2000, iar trei ani mai târziu a vândut acest brand către "Castanea Partners".