• Jurnaliştii nu agreează ideea de a-l avea patron pe Bernard Arnault
"LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton" SA (LVMH), cel mai mare producător mondial de articole de lux, poartă negocieri exclusive cu trustul britanic "Pearson" Plc pentru preluarea cotidianului financiar francez "Les Echos".
LVMH, care deţine deja cotidianul de afaceri francez "La Tribune", plănuieşte să investească în "Groupe Les Echos" pentru dezvoltarea ziarului, a site-lui Web "lesechos.fr" şi a revistei "Enjeux", potrivit declaraţiilor oficialilor companiei. Anul trecut, "Groupe Les Echos" a avut vânzări de 126 milioane de euro (169 milioane de dolari) şi a contribuit cu 10 milioane de euro la profitul operaţional al "Pearson".
Analiştii sunt de părere că, probabil, LVMH vrea să-şi sporească profitabilitatea pe segmentul media, iar prin eventuala preluare a "Les Echos" ar putea fi create unele sinergii în sectorul de distribuţie, în baza de date a clienţilor etc.
Angajaţii "Les Echos" au blocat publicarea ediţiei de miercuri a ziarului, după ce "Le Figaro" a informat că LVMH, grup condus de miliardarul Bernard Arnault, este unul dintre posibilii cumpărători ai cotidianului. Ziariştii se tem că eventuala vânzare îi va permite lui Arnault să-şi promoveze interesele de afaceri în paginile publicaţiei. Angajaţii "Les Echos" au declarat că vânzarea către LVMH va ameninţa independenţa editorială a cotidianului şi va genera disponibilizări.
De partea cealaltă, cei de la LVMH au precizat că întotdeauna au considerat independenţa editorială ca fiind de importanţă maximă. "Dacă preluarea
Menţionăm că Bernard Arnault, preşedintele LVMH, este cel mai bogat om din Franţa, potrivit revistei "Forbes".
Posibila vânzare a "Les Echos" vine într-un moment în care trustul "Pearson" ar fi interesat să depună, împreună cu "General Electric" Co., o ofertă pentru achiziţia "Dow Jones", editorul publicaţiei americane "Wall Street Journal".