LUCIAN BORONEA, ACCENT TRAVEL & EVENTS: "Turiştii nu renunţă la vacanţe, se reorientează pe zonele mai sigure"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 1 februarie 2016

"Turiştii nu renunţă la vacanţe, se reorientează pe zonele mai sigure"

Parisul s-a relansat datorită Campionatului European de Fotbal

În opinia domnului Lucian Boronea, director general Accent Travel&Events, orice eveniment - fie el politic, economic sau militar -afectează în mod direct turismul. În ciuda celor petrecute în ultima vreme, nu s-au înregistrat scăderi în ceea ce priveşte numărul turiştilor, însă aceştia au schimbat destinaţiile.

De asemenea, domnia sa ne-a subliniat faptul că, în 2015, pe lângă litoralul Mării Negre, care a fost vedeta acestui an, sejururile la balneo şi spa din România au avut o mai mare căutare.

Reporter: Anul 2015 a fost unul de succes în turismul românesc. Au existat creşteri substanţiale şi în cadrul agenţiei dumneavoastră?

Lucian Boronea: Într-adevăr, 2015 a fost un an foarte bun pentru turismul românesc, iar noi am reuşit să păstrăm acest trend ascendent şi la nivelul Accent Travel&Events. Din punct de vedere al performanţelor noastre, am înregistrat câteva succese importante. De exemplu, pe segmentul corporate am înregistrat o creştere de 140% pe conturile TMC-ului nostru Egencia, o companie a Expedia. Din punct de vedere al strategiei de business, a fost anul în care am reuşit să optimizăm atât flow-ul operaţional şi să eficientizăm activitatea, schimbând focusul de pe cifra de afaceri pe consolidarea "marginilor" business-ului, fapt care ne-a permis dezvoltarea unui client service mult mai performant şi să avem,astfel, clienţi mai fericiţi.

Reporter: Cât la sută din clienţii dumneavoastră aleg destinaţiile externe şi câţi sunt cei care călătoresc în ţară?

Lucian Boronea: Vacanţele interne au reprezentat principalul nostru plus, încă de la începuturile companiei, iar clienţii ştiu acest lucru. Astfel, cererile pe destinaţiile interne sunt cam cu 25% mai mari decât cele de pe destinaţiile externe.

Reporter: Care au fost cele mai căutate destinaţii în 2015?

Lucian Boronea: Dacă ne referim la destinaţiile interne, cu certitudine litoralul românesc a fost vedeta din punct de vedere al numărului de turişti. Am observat cu bucurie, însă, un plus şi pe destinaţiile de balneo şi spa din România. Spun cu bucurie pentru că noi am crezut în acest produs şi l-am promovat încă de acum câţiva ani. Destinaţiile externe cele mai căutate de către turiştii noştri au fost city break-urile la Viena, Paris, Londra, Amsterdam, iar pe sejururi la plajă -Turcia şi Grecia au fost în topul căutărilor.

Reporter: Situaţia externă (criza refugiaţilor, atacurile teroriste) a afectat în vreun fel turismul? S-a schimbat trendul din această cauză? Există destinaţii care au ieşit de pe lista de călătorie a clienţilor?

Lucian Boronea: Din păcate, orice eveniment - fie el politic, economic sau militar - afectează în mod direct turismul. Din fericire însă, turiştii nu renunţă la vacanţele lor şi se reorientează rapid pe zonele mai sigure. De exemplu, după evenimentele de la Paris, numărul cererilor pe această destinaţie au scăzut cu peste 40%, însă, la nivel general, numărul rezervărilor au rămas aceleaşi cu proiecţiile noastre. Altfel spus, oamenii doar au schimbat Parisul cu o altă destinaţie europeană, nicidecum nu au renunţat la călătorie. Referitor la cele care au ieşit din circuit, Egiptul sau Tunisia nu se mai află de ceva vreme în oferta noastră şi asta pentru că, mai presus de orice, siguranţa clientului contează cel mai mult. Parisul, în schimb, s-a relansat, asta şi datorită Campionatului European de anul acesta.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi pentru anul 2016?

Lucian Boronea: Aşteptările noastre sunt foarte mari, pentru că suntem încrezători că toate investiţiile de până acum şi optimizările pe care le-am făcut îşi vor arăta roadele. Ne dorim o creştere a business-ului în 2016 cu cel puţin 20% şi avem motive întemeiate să fim chiar şi mai optimişti de atât.

Reporter: Ce noutăţi aţi pregătit?

Lucian Boronea: Principala noutate pentru 2016 va fi reprezentată de dezvoltarea segmentului de B2C (Business - to - Consumer) prin tehnologie, marketing şi produse accesibile tuturor. Nu vă pot spune foarte multe acum, pentru că pregătim câteva surprize la sfârşitul lunii februarie.

Reporter: Credeţi că voucherele de vacanţă vor aduce beneficii în ceea ce priveşte creşterea numărului de turişti? Sau vor fi un obstacol, ţinând cont că vor putea fi utilizate doar în ţară?

Lucian Boronea: Cu siguranţă, voucherele de vacanţă vor aduce beneficii pentru toată lumea. În primul rând, clienţilor care se vor putea bucura de vacanţe în România, oferite de către companiile pentru care lucrează. Apoi, din punct de vedere fiscal este un ajutor pentru firmele care le oferă angajaţilor acest tip de stimulant. Şi putem vorbi de un ajutor pentru agenţiile de turism, care au parte de un nou canal de distribuţie şi, evident, este un beneficiu pentru turismul românesc, prin creşterea consumului în ţară.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în România?

Lucian Boronea: Atât timp cât vom avea parte de o stabilitate economică şi politică, sunt convins că şi în 2016 turismul îşi va păstra trendul ascendent din ultimul an.

Reporter: De ce credeţi că nu reuşeşte România să atragă mai mulţi turişti străini?

Lucian Boronea: Eu cred că România atrage din ce în ce mai mulţi turişti străini, în fiecare an. Uitaţi-vă la gradul de ocupare a hotelurilor din Bucureşti, spre exemplu. Evident că întotdeauna se poate şi mai bine, însă sunt de părere că, dacă ne raportam la nivelul investiţiilor în infrastructură, servicii etc şi la numărul străinilor care vin în România, nu stăm rău deloc.

Reporter: Credeţi că nominalizarea Transilvaniei în topul realizat de Lonely Planet şi în cel al CNN, iar al Bucureştiului în revista Vogue, va aduce mai mulţi turişti în aceste zone?

Lucian Boronea: Când vorbim despre frumuseţile turistice ale patriei, vizibilitatea şi promovarea reprezintă cheia succesului. Cu siguranţă, tot acest PR de care avem parte nu poate genera decât efecte pozitive.

Reporter: Care este strategia pe care o urmaţi în prezent?

Lucian Boronea: Strategia noastră este foarte simplă: Tehnologie, Customer Care, Calitatea produselor.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb