O strategie naţională în perioada premergătoare Parteneriatului Transatlantic pentru Comerţ şi Investiţii (TTIP) reprezintă un obiectiv al ţării noastre, având în vedere că acest acord ar putea crea zeci de mii de locuri de muncă suplimentare în România, a declarat, ieri, Lucian Cernat, economist-şef al Directoratului General pentru politici comerciale - Comisia Europeană, în cadrul unei conferinţe.
Domnul Cernat a precizat: "Am realizat un studiu care încearcă să creioneze o mică strategie naţională în perioada premergătoare TTIP. Acest studiu nu face referire la acord, pentru că nu este încă încheiat, ci la ce paşi esenţiali trebuie să facă mediul de afaceri din România, decidenţii politici, alte instituţii implicate pentru a fi total pregătiţi pentru a beneficia de acest acord comercial".
Acesta a mai spus: "Comerţul extra-european poate avea impact direct asupra unor indicatori esenţiali, şi anume crearea de locuri de muncă, salarii, sau capacitatea de a susţine întreprinderile mici şi mijlocii", explicând că o firmă exportatoare plăteşte salarii mai mari cu 5% până la 16% decât o firmă identică, dar care nu exportă.
Potrivit acestuia, numărul total de exportatori din România este în jur de 6.500 de firme, sub numărul de firme exportatoare din alte ţări UE cu un PIB decât cel al ţării noastre, iar acest lucru reprezintă în acelaşi timp şi un avantaj şi un handicap.
O strategie naţională, "Fii pregătit pentru TTIP", potrivit domnului Cernat, poate îmbunătăţi considerabil efectele TTIP asupra economiei ţării noastre, iar aceasta cuprinde zece priorităţi.
Unul dintre obiective îl reprezintă identificarea a peste 1.000 de exportatori direcţi către SUA pentru a se determina care sunt principalele bariere non-tarifare ce îi împiedică să exporte mai mult, mai des, şi o gamă mai largă de produse.
Pe această bază, trebuie creată de urgenţă o platformă electronică de consultare a celor 600 de IMM-uri, în mod regulat, spre exemplu înainte şi după fiecare rundă de negocieri TTIP, mai arată studiul.
Totodată, altă prioritate o semnifică identificarea firmelor româneşti ce exportă spre alte destinaţii în afara Europei, cele care exportă spre destinaţii similare sau geografic apropiate cu SUA, pentru a determina motivele ce au împiedicat până acum aceste firme să exporte şi către SUA.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.04.2016, 02:33)
Domnu Cernat vrea si el cu oligarhii mondiali. De ce nu prezinta aspectele negative ale TTIP ? Sint destule !!!!