Încrederea consumatorilor din SUA a scăzut puternic în martie 2020, conform datelor finale ale indicelui publicat de University of Michigan, până la 89,1, cel mai redus nivel din ultimii 3 ani, de la 101 în luna precedentă. Indicele situaţiei curente a scăzut până la 103,7 de la 114,8 în luna anterioară, iar indicele aşteptărilor pentru următoarele 12 luni a scăzut până la 79,7 de la 92,1 în luna precedentă. Aşteptările inflaţioniste pentru următoarele 12 luni au scăzut până la 2,2%, de la 2,4% în februarie 2020. (Sursa: University of Michigan)
Volumul vânzărilor retail din Suedia şi-a accelerat creşterea anuală în februarie 2020, până la 2,8%, de la 2,7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după un avans de 0,9% în luna anterioară. Vânzările bunurilor de consum curent au crescut cu o rată anuală de 2,2%, după o creştere de 2,3% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,2%, iar vânzările bunurilor de consum durabile şi-au accelerat creşterea anuală până la 4,7%, de la 4,1% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 0,5%. (Sursa: SCB)
Volumul vânzărilor retail din Norvegia, exclusiv automobile, a crescut cu o rată anuală de 2% în februarie 2020, după o scădere de 1,7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 2%, după un avans de 0,5% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 2,1%, de la 2,8% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,2%, iar vânzările de combustibil auto au scăzut cu o rată anuală de 1,9%, după o scădere de 3,4% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 0,2%. (Sursa: Statistics Norway)
Volumul vânzărilor retail din Lituania şi-a accelerat creşterea anuală în februarie 2020, până la 6,9%, de la 5,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,3%, după un avans de 0,9% în luna anterioară. Volumul vânzărilor de produse alimentare a crescut cu o rată anuală de 14%, după o creştere de 11,1% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 3,3%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 12,9%, după o creştere de 11,6% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 1,7%. (Sursa: Lithuania Statistics)
Creditul acordat rezidenţilor din Brazilia şi-a accelerat creşterea anuală în februarie 2020, până la 7,5%, de la 7,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,6%. Creditul acordat companiilor nefinanciare şi-a accelerat creşterea anuală până la 1,4%, de la 0,8% în luna precedentă, în condiţiile unui avans lunar de 0,7%, iar creditul acordat gospodăriilor populaţiei şi-a accelerat creşterea anuală până la 12,3%, de la 12,2% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,6%. (Sursa: Banco Central do Brasil)
Preţurile producătorilor industriali din Brazilia şi-au accelerat creşterea anuală şi în februarie 2020, până la 6,6%, de la 6,4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,7%, după un avans de 0,4% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au accelerat creşterea anuală până la 5,7%, de la 5,4% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,5%, iar preţurile din industria extractivă şi-au temperat creşterea anuală până la 26,8%, de la 29,7% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 5,5%. (Sursa: IBGE)