Soldul balanţei comerciale a Germaniei a înregistrat un excedent de 6,4 miliarde de euro în iunie 2022, după un excedent de 0,8 miliarde în luna precedentă. Exporturile şi-au accelerat creşterea anuală până la 18,3%, de la 14,2% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 4,5%, până la 134,3 miliarde de euro. Importurile şi-au temperat creşterea anuală până la 27,9%, de la 28,7%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, până la 127,9 miliarde de euro. (Destatis)
Preţurile de consum din Elveţia şi-au menţinut creşterea anuală la 3,4% în iulie 2022, pe fondul unei stagnări lunare, după un avans de 0,5% în luna anterioară. Preţurile alimentelor au crescut cu o rată anuală de 1,9%, după o creştere de 1,8% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 4,6%, de la 4,5% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, în condiţiile unei creşteri anuale de 25,7% a preţurilor energiei. (FSO)
Preţurile de consum din Turcia şi-au accelerat creşterea anuală şi în iulie 2022, până la 79,6%, de la 78,6% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 2,4%, după un avans de 5% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 94,7%, de la 93,9% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 3,2%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 70%, de la 75,1% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 2%. (TurkStat)
Preţurile producătorilor industriali din Turcia şi-au accelerat creşterea anuală şi în iulie 2022, până la 144,6%, de la 138,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 5,2%, după un avans de 6,8% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au accelerat creşterea anuală până la 121,7%, de la 120,5% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 2,9%, iar preţurile energiei şi-au accelerat creşterea anuală până la 441,8%, de la 369,2% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 19%. (TurkStat)
Volumul vânzărilor retail din Italia a scăzut cu o rată anuală de 3,8% în iunie 2022, după o creştere de 2,6% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 1,8%, după un avans de 1,7% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au accelerat scăderea anuală până la 4,4%, de la 3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,8%, iar vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 3,3%, după o creştere de 6,6% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 2,5%. (Istat)
Volumul vânzărilor retail din zona euro a scăzut cu o rată anuală de 3,7% în iunie 2022, după o creştere de 0,4% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 1,2%, după un avans de 0,4% în luna anterioară. Vânzările retail din UE au scăzut cu o rată anuală de 2,8%, după o creştere de 1,1%, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,3%. La nivelul statelor UE, cele mai mari creşteri anuale s-au înregistrat în Slovenia (+22,1%), Polonia (+9,3%) şi Cipru (+8,4%), iar cele mai mari scăderi anuale au fost în Danemarca (-9,5%) Germania şi Irlanda (ambele -8,8%) şi Ţările de Jos (-6,1%). (Eurostat)