Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) a organizat, săptămâna trecută, o dezbatere privind unicitatea vinurilor autohtone, urmărind "crearea unui brand la nivel naţional pentru vinurile româneşti, care se bucură, datorită creşterii dinamice a calităţii, de recunoaştere la nivel internaţional", conform unui comunicat remis azi redacţiei.
Astfel, pe 9 aprilie, instituţia a adunat la aceeaşi masă reprezentanţi ai producătorilor, ai asociaţiilor de profil, somelieri, profesionişti din marketing şi promovare, precum şi membri ai societăţii civile.
Specialistul în vinuri Marinela Vasilica Ardelean (consilier personal al ministrului Agriculturii) a afirmat, în deschiderea discuţiilor: "Ne-am mai întrebat vreodată dacă vinurile noastre sunt unice? Sau dacă vinurile româneşti au ceva în plus faţă de cele străine? De ce un consumator ar trebui să aleagă un vin românesc şi nu unul dintr-o altă ţară?".
Răspunsurile participanţilor au vizat numeroase aspecte, iar ideea conturată a fost că este nevoie de crearea unui brand naţional, care să susţină promovarea vinurilor româneşti atât peste hotare, cât şi în ţară, la adevărata lor valoare.
Un prim pas în acest sens va fi promovarea unor vinuri obţinute din soiuri tradiţionale româneşti la expoziţia universală "Expo Milano 2015" (1 mai - 31 octombrie 2015). Printre soiurile vizate, se numără: Feteasca Neagră (Dealu Mare), Şarba (Dealurile Moldovei), Băbeasca Neagră (Colinele Dobrogei), Busuioaca (Podişul Moldovei) şi Feteasca Regală (Podişul Transilvaniei).