Mercedes-Benz România a anunţat marţi deschiderea noului Centru Logistic din Dragomireşti-Vale, care va deservi punctele de service autorizate din România, fără a preciza valoarea investiţiei, informează news.ro.
"Mercedes-Benz România anunţă deschiderea noului centru logistic din Dragomireşti-Vale. Creat pentru a deservi punctele de service autorizate din România, acoperind astfel toate cerinţele clienţilor diviziilor Mercedes-Benz (Passenger Cars, Vans, Trucks & Buses) şi smart, prezente pe piaţa locală, activitatea în noul centru a debutat în luna octombrie a anului 2020", a anunţat compania.
Situat în aproprierea Bucureştiului, centrul logistic are o suprafaţă de peste 7.000 metri pătraţi şi depozitează în acest moment peste 23.000 de piese.
"Noul centru logistic din Bucureşti reprezintă o soluţie de depozitare pe termen lung pentru operaţiunile locale de after-sales. Acest proces de eficientizare a Reţelei Logistice era prevăzut de mult şi ne aduce beneficii din punct de vedere al costurilor, al timpilor de execuţie şi al activităţilor de service. Am implementat o perspectivă comercială holistică, cu o abordare concentrată pe satisfacţia clienţilor", a menţionat Amanda Zhang, CEO Mercedes-Benz România.
Depozitul dispune de tehnologii şi sisteme avansate, iar comunicarea cu punctele de service din ţară este 100% digitală. Reţeaua formată din 46 de parteneri are acces la un sistem digital, conectat la procesele de depozitare, primind notificări instant cu privire la disponibilitatea şi timpul de livrare al comenzilor.
Centrul foloseşte un sistem digital de gestionare a inventarului, asigurând astfel un maxim de eficienţă din punct de vedere al operaţiunilor cotidiene.
"Depozitul nostru din Oradea se afla în improbabilitatea de a acomoda cerinţele dinamice ale pieţei de after-sales din România. Terenul din apropierea Bucureştiului este locaţia perfectă, întrucât ne oferă posibilitatea de a optimiza procedurile de distribuţie şi totodată de a amplifica nivelul serviciilor destinate clienţilor şi partenerilor noştri", a declarat Ionuţ Icsaru, manager al noului centru logistic Mercedes-Benz România.
Dezvoltarea acestui centru a început în 2017, cu integrarea echipei Logistice din România în cadrul operaţiunilor Global Service and Parts, un prim pas către obiectivele comune pentru succesul global şi local. Scopul final a fost reprezentat de integrarea activităţilor de After-Sales din România sub umbrela Operaţiunilor Globale de Logistică şi Piese ale Mercedes-Benz.
Centrul oferă piese necesare proceselor obişnuite de reparaţii şi întreţinere, precum şi reparaţii mai complexe, precum tinichigerie şi caroserie, dar şi asamblări pentru propulsie - motor, transmisie, cutie de viteze. În funcţie de gradul de prioritate al comenzii, produsele şi serviciile ajung la partenerii autorizaţi Mercedes-Benz într-un interval de timp între 18 şi 96 de ore.
De asemenea, sunt implementate procese bine definite în ceea ce priveşte colectarea şi reciclarea deşeurilor şi folosirea LED-urilor şi a energiei verzi pentru a minimiza impactul asupra mediului.
"Deschiderea acestui centru a coincis cu un an plin de noi provocări, aduse de pandemie. Pe lângă operaţionalizarea integrală a acestui nou centru, priorităţile noastre au fost sănătatea şi siguranţa angajaţilor noştri. Echipa din România a dovedit un grad ridicat de agilitate şi competenţă, printr-un proces de tranziţie lină atât pentru partenerii locali, cât şi pentru clienţii Mercedes-Benz, asigurându-se totodată că angajaţii pot activa într-un mediu de lucru sigur", a menţionat Klaus Ziemsky, director Global Parts Logistics Operations şi site manager al centrului global de logistică din Germersheim, Mercedes-Benz AG, potrivit news.ro.