"Merloni Elettrodomestici România" - încasări de 49 milioane de euro

Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 9 martie 2004

Compania "Merloni Elettrodomestici România", reprezentanţa în ţara noastră a "Merloni Elettrodomestici", a înregistrat o cifră de afaceri de 49 milioane euro (o creştere cu mai mult de 100%, în comparaţie cu 2002), informează un comunicat al companiei. Directorul pentru Europa Centrală şi de Est, domnul Aldo Taddeo a declarat: "În timp ce cererea pieţei a crescut cu numai 84% în 2003, iar nivelul preţurilor a scăzut, noi am reuşit să obţinem o creştere a vînzărilor cu peste 100%. Sîntem mulţumiţi de rezultatele obţinute de cele două mici mărci ale noastre cu care deţinem o cotă de piaţă de 14%". În România, cele mai bune rezultate s-au în-registrat la categoria maşini de spălat, unde compania deţine poziţia a doua pe piaţă.

Vînzările companiei "Merloni Elettrodomestici" au crescut cu 21%, iar profitul neimpozitat s-a majorat cu 19%, informează un comunicat al companiei. 2003 a fost un an record pentru companie, datorită creşterii în pieţele din Europa de Est dar şi din Vest. Eforturile depuse în domeniul producţiei şi al vînzărilor au reuşit să surmonteze efectul negativ al devalorizării lirei sterline şi al luptei cu preţurile.

Pentru a satisface cererea în creştere (mai mare cu 14,4% în Europa de Est şi cu 3,3% în Europa de Vest), compania a început construcţia unor noi linii de producţie pentru frigidere, aragazuri şi maşini de spălat în Polonia şi Rusia, care vor deveni operaţionale pînă la sfîrşitul acestui an. În momentul în care vor funcţiona la capacitatea ma-ximă aceste fabrici vor produce 3 milioane de aparate pe an.

Vînzările companiei la 31 decembrie 2003 au ajuns la 3,008 milioane euro, cu 21% mai mult decît în 2002 (2,480 milioane). Creşterea se datorează atît majorării în volume, cît şi schimbărilor în zona de consolidare, care acum cuprinde integral rezultatele Hotpoint.

Marginea operaţională brută este de 388 milioane euro, cu 21% mai mult decît în 2002 (318 milioane euro). Raportat la vînzări, cifra este de 12,9%, la fel ca în 2002, datorită menţinerii mix-ului de preţuri, a îmbunătăţirii continue a productivităţii şi beneficiilor realizate prin globalizarea producţiei, ca-re au compensat creşterea mică a costurilor pentru materiile pri-me şi a creşterilor salariale datorate integrării 100% a Hotpoint.

Gradul de îndatorare netă la sfîrşitul anului 2003 a fost de 192 milioane euro, spre deosebire de 181 milioane euro în anul precedent. Raportul datorie/acţiune la 31 decembrie a scăzut valoarea de 0,35 (0,38 la 31 decembrie 2002), incluzînd rezultatele fiscale. Investiţiile în crearea de noi produse, tehnologii de producţie şi informatizare au însumat 127 milioane euro, cifră egală cu cea din anul 2002. Cheltuielile pentru publicitate şi promovare au ajuns la 95 milioane euro, mai mult cu 10% decît în 2002 (86 milioane euro).

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb