Compania "Merloni Elettrodomestici România", reprezentanţa în ţara noastră a "Merloni Elettrodomestici", a înregistrat o cifră de afaceri de 49 milioane euro (o creştere cu mai mult de 100%, în comparaţie cu 2002), informează un comunicat al companiei. Directorul pentru Europa Centrală şi de Est, domnul Aldo Taddeo a declarat: "În timp ce cererea pieţei a crescut cu numai 84% în 2003, iar nivelul preţurilor a scăzut, noi am reuşit să obţinem o creştere a vînzărilor cu peste 100%. Sîntem mulţumiţi de rezultatele obţinute de cele două mici mărci ale noastre cu care deţinem o cotă de piaţă de 14%". În România, cele mai bune rezultate s-au în-registrat la categoria maşini de spălat, unde compania deţine poziţia a doua pe piaţă.
Vînzările companiei "Merloni Elettrodomestici" au crescut cu 21%, iar profitul neimpozitat s-a majorat cu 19%, informează un comunicat al companiei. 2003 a fost un an record pentru companie, datorită creşterii în pieţele din Europa de Est dar şi din Vest. Eforturile depuse în domeniul producţiei şi al vînzărilor au reuşit să surmonteze efectul negativ al devalorizării lirei sterline şi al luptei cu preţurile.
Pentru a satisface cererea în creştere (mai mare cu 14,4% în Europa de Est şi cu 3,3% în Europa de Vest), compania a început construcţia unor noi linii de producţie pentru frigidere, aragazuri şi maşini de spălat în Polonia şi Rusia, care vor deveni operaţionale pînă la sfîrşitul acestui an. În momentul în care vor funcţiona la capacitatea ma-ximă aceste fabrici vor produce 3 milioane de aparate pe an.
Vînzările companiei la 31 decembrie 2003 au ajuns la 3,008 milioane euro, cu 21% mai mult decît în 2002 (2,480 milioane). Creşterea se datorează atît majorării în volume, cît şi schimbărilor în zona de consolidare, care acum cuprinde integral rezultatele Hotpoint.
Marginea operaţională brută este de 388 milioane euro, cu 21% mai mult decît în 2002 (318 milioane euro). Raportat la vînzări, cifra este de 12,9%, la fel ca în 2002, datorită menţinerii mix-ului de preţuri, a îmbunătăţirii continue a productivităţii şi beneficiilor realizate prin globalizarea producţiei, ca-re au compensat creşterea mică a costurilor pentru materiile pri-me şi a creşterilor salariale datorate integrării 100% a Hotpoint.
Gradul de îndatorare netă la sfîrşitul anului 2003 a fost de 192 milioane euro, spre deosebire de 181 milioane euro în anul precedent. Raportul datorie/acţiune la 31 decembrie a scăzut valoarea de 0,35 (0,38 la 31 decembrie 2002), incluzînd rezultatele fiscale. Investiţiile în crearea de noi produse, tehnologii de producţie şi informatizare au însumat 127 milioane euro, cifră egală cu cea din anul 2002. Cheltuielile pentru publicitate şi promovare au ajuns la 95 milioane euro, mai mult cu 10% decît în 2002 (86 milioane euro).