"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, raportează un profit sub estimările analiştilor pentru trimestrul al doilea, în condiţiile în care şomajul din ţară a afectat cheltuielile de consum.
Profitul net al societăţii a fost de 48 milioane euro (68 milioane de dolari) sau 15 cenţi/acţiune, comparativ cu pierderile de 453 milioane de euro sau 1,39 euro/titlu aferente trimestrului al doilea din 2008. Analiştii mizau pe câştiguri de 88,4 milioane de euro.
Veniturile din vânzări au scăzut cu 3,8%, la 15,3 miliarde euro.
În perioada de raportare, câştigurile "Metro" au fost afectate de cheltuieli de 68 milioane de euro aferente programului Shape 2012, de reducere a costurilor.
Recent, compania a anunţat că intenţionează să disponibilizeze 1.340 de lucrători din cadrul diviziei germane Cash & Carry, reprezentând circa 10% din totalul angajaţilor unităţii. Concedierile vor fi realizate în următorii trei ani şi jumătate, iar suma astfel economisită se va ridica la 150 milioane de euro până în 2012