Metrorex şi compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) au semnat ieri un contract de 97 milioane euro, fără TVA, pentru cumpărarea a 16 trenuri de metrou, care vor înlocui în maximum trei ani garniturile de tip IVA produse de Astra Vagoane Arad. "În prezent, avem 44 de trenuri noi şi 60 de trenuri vechi, însă utilizăm doar o parte din ele, şi cu aceste 16 trenuri noi vom înlocui etapizat pe cele existente", a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Udrişte a anunţat în luna septembrie că firma spaniolă a câştigat contractul în defavoarea companiei canadiene Bombardier pentru că a înaintat un preţ mai bun.
Contractul este finanţat printr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii, iar primul tren CAF va circula într-un an, un an şi jumătate.
Garniturile CAF vor fi asamblate în România şi, potrivit lui Udrişte, cel mai probabil la o unitate din Bucureşti.
Trenurile vor fi echipate cu geamuri rabatabile, ventilaţie forţată, sisteme de informare a călătorilor şi vor avea locuri speciale pentru transportul bicicletelor. Trenurile au în componenţă şase vagoane, unite prin burduf.
Totodată, Metrorex a achiziţionat de la compania Bombardier 16 echipamente pentru funcţionarea metrourilor CAF în regim automat.
"Echipamentele pentru controlul traficului sunt atât fixe, montate pe şină, cât şi mobile, montate pe trenuri. Întrucât cele 16 trenuri noi vor circula pe magistralele existente, unde deja avem instalaţii fixe de la Bombardier, am încredinţat acest contract prin negociere directă aceleiaşi companii. Sistemele mobile şi fixe trebuie să fie compatibile", a mai spus Udrişte.
Valoarea contractului încheiat cu Bombardier este de 4,9 milioane euro.
Metrorex intenţionează să cumpere alte opt trenuri în termen de maximum doi ani pentru magistralele existente şi 21 de garnituri pentru viitoarea Magis-trală 5, pe tronsonul Drumul Taberei-Eroilor.