MONA OPRAN, MANAGING DIRECTOR SAATCHI& SAATCHI: "În primul semestru, suntem la acelaşi nivel din 2008, dar am muncit de zece ori mai mult"

Viviani Mirică
Ziarul BURSA #Companii / 29 iulie 2009

Mona Opran, Managing Director la "Saatchi&Saatchi"

Mona Opran, Managing Director la "Saatchi&Saatchi"

Grupul Centrade, liderul pieţei locale de publicitate integrată, îşi menţine, în primul semestru al anului, cifra de afaceri realizată în aceeaşi perioadă din 2008, însă efortul depus pentru atingerea acestui nivel este cu mult mai mare, comparativ cu anul trecut, a declarat, pentru ziarul Bursa, Mona Opran, Managing Director la "Saatchi&Saatchi", "Saatchi&Saatchi X" şi "Pantone Studios" din cadrul grupului Centrade.

Domnia sa ne-a declarat: "În prima jumătate a anului, suntem la acelaşi nivel cu 2008, ca şi cifră de afaceri, ceea ce este foarte satisfăcător pentru businessul nostru. Dar, faţă de anul trecut, am muncit de zece ori mai mult ca să ajungem aici".

Acest efort se traduce prin mai multe ore petrecute de personalul agenţiei pentru înţelegerea comportamentului consumatorilor în perioa­da de criză, pentru investigarea competiţiei, pentru generarea de noi idei tactice şi cercetarea nevoilor consumatorilor.

"Noi avem clienţi mari, care au pregătit un buget mare de publicitate. Întrebarea e cum cheltuiesc aceşti bani, iar noi trebuie să găsim elementul care face diferenţa", ne-a explicat reprezentantul agenţiei de publicitate.Totodată, Saatchi nu exclude să ofere servicii adăugate clienţilor. Mona Opran ne-a explicat:

"Poate să vină un client care cere diverse tipuri de servicii, iar eu pot să-i ofer, pentru că ştiu că are relevanţă pentru businessul lui, servicii de relaţii publice sau programe de shopper marketing (analiza comportamentului cumpărătorilor în magazine), pentru că ştiu că el se va întoarce către noi. Este o investiţie ca oricare alta".

Radu Florescu, CEO Centrade: Multe agenţii sunt disperate şi vor să câştige clienţii cu orice preţ

În condiţiile în care bugetele de comunicare au scăzut şi, odată cu acestea şi cererea pentru reclamă, piaţa este mai puţin dinamică, iar competiţia acerbă, este de părere Mona Opran. Aceeaşi opinie este împărtăşită şi de Radu Florescu, CEO-ul grupului, care ne-a declarat: "Piaţa este sub o presiune imensă acum. Am observat nişte mişcări foarte ciudate. Multe agenţii sunt disperate şi vor să câştige clienţii cu orice preţ".

Strategiile Saatchi& Saatchi de captare a clienţilor au la bază atât adaptarea bugetelor de publicitate de care aceştia dispun la canalele media potrivite, cât şi la necesităţile reale de comunicare.

Mona Opran ne-a explicat: "Sub obiectivul generic de creştere a vânzărilor, există multe căi. În momentul în care clientul are un brand puternic şi vrea să aibă vânzare, recomandăm tactici care nu necesită neapărat utilizarea TV-ului. Pentru creşterea brandului însă, este recomandat TV-ul".

O parte din clienţii Saatchi au tăiat din bugetele de comunicare, fiind mult mai prudenţi decât anul trecut în gestionarea finanţelor alocate publicităţii. Mona Opran ne-a declarat: "Pe bugetul mic rămas, clienţii sunt mult mai prudenţi, unii rulează idei de anul trecut, alţii au conceptul venit din altă ţară, şi asta înseamnă business scăzut, pentru că nu mai folosim noi toate forţele să realizăm o comunicare nouă, ci să adaptăm o comunicare existentă".

Unele companii aşteaptă toamna pentru investiţii în publicitate

Evoluţia pieţei de publicitate până la sfârşitul lui 2009 depinde şi de strategiile companiilor prevăzute din toamnă, este de părere Mona Opran. Domnia sa ne-a spus că o parte din clienţii Saatchi&Saatchi nu au investit foarte mult în publicitate în prima parte a anului, banii pe care i-au păstrat urmând să fie investiţi din toamnă. Pe de altă parte, există şi clienţi care au cheltuit "cât au putut" până acum, fiind nevoiţi să aloce sume modeste pentru reclamă, în partea a doua a anului.

Potrivit reprezentanţilor grupului Centrade, jucătorii din publicitate se aşteaptă la o scădere de circa 20% a pieţei de profil din ţara noastră, până la sfârşitul anului.

La nivel internaţional, situaţia este cu mult mai dificilă decât cea din România, spun reprezentanţii companiei.

Mona Opran ne-a declarat că Saatchi EMEA Europe Middle East and Africa) a înregistrat o creştere foarte bună în 2008, însă acum resimte efectele crizei. Domnia sa ne-a spus: "Europa de Vest este acum în perioada cea mai grea a crizei, lucru care se va întâmpla cu noi probabil în octombrie. Încă nu am simţit criza în profunzimea ei. În momentul în care o să fim cel mai jos, vom putea vedea drumul către lumină, atunci se va vedea foarte clar care sunt paşii şi încotro ne îndreptăm".

Printre cele mai afectate canale media sunt outdoor-ul şi presa. Printre segmentele care o să se bucure de succes în următorii doi ani se numără advertisingul digital şi online, cât şi shopper marketing-ul, sunt de părere cei de la Saatchi.

Domnul Florescu a afirmat: "Am văzut o dublare pe activitatea de digital în 2008 faţă de 2007, şi această creştere va continua şi în următorii doi ani".

Companiile mizează pe creşterea vânzărilor, nu pe dezvoltarea brandului

Potrivit reprezentanţilor Saatchi, există două tipuri de campanii: cele cu efect imediat, care urmăresc creşterea imediată a vânzărilor, şi cele de brand, de creştere a notorietăţii, cu rezultate pe termen lung.

În acest context economic nefavorabil, companiile caută eficienţa imediată şi sunt mai puţin dispuse să investească în branduri, a opinat Mona Opran. Domnia sa a afirmat: "Nu cred că se aleargă atât de mult după o idee valoroasă sau o idee care poate să schimbe un brand sau business, cât se aleargă după o soluţie scurtă, tactică, eficientă".

Astfel, activitatea Saatchi&Saatchi X, compania specializată în activităţi BRL din grupul Centrade, a cunoscut, încă de anul trecut, o intensificare a activităţii, scopul acesteia fiind de a se lupta cu piaţa, ca timp de răspuns şi cost.

Pe de altă parte, Saatchi & Saatchi rămâne unitatea de strategie care construieşte branduri.

O altă unitate din cadrul Centrade, care a înregistrat o creştere pentru serviciile pe care le prestează, este Saatchi&Saatchi PR.

Radu Florescu ne-a declarat: "Compania de PR din cadrul grupului Centrade a crescut enorm faţă de anul trecut, astfel încât putem vorbi despre o dublare a cererii pentru serviciile acestui departament". În schimb, Zenith Media (care se ocupă cu publicitatea outdoor, indoor, TV şi radio) a înregistrat o scădere de 11% în primele şase luni ale anului în curs, faţă de aceeaşi perioadă din 2008, ne-a mai spus CEO-ul companiei, aşteptându-se ca această scădere să se menţină până la sfârşitul anului.

Pentru 2009, reprezentantul Centrade mizează, dacă nu pe o creştere a cifrei de afaceri cu 5%, atunci cel puţin pe menţinerea acesteia la acelaşi nivel din 2008.

Cifra de afaceri a grupului Cen­trade a fost, în 2008, de 82 de milioa­ne de euro. Din grup fac parte Saatchi&Saatchi, Saatchi&Saatchi X, Saatchi&Saatchi PR, Zenith Media, Pantone Studios, Cable Direct.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb