Moş Nicolae a fost generos cu magazinele din Bucureşti

MIHAELA DALAR STANCA
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 7 decembrie 2011

Moş Nicolae a fost generos cu magazinele din Bucureşti

În luna decembrie nu este nimic mai mare decât pofta de cumpărături a oamenilor. Acest lucru este demonstrat de cifre concrete. Există criză, dar există şi o plăcere de a da şi a primi cadouri, care nu ţine cont de niciun indicator economic.

Vânzările de bunuri de larg consum din această lună au înregistrat, încă din week-end-ul trecut, o creştere semnificativă, ne-au declarat reprezentanţii câtorva companii. Încasările au fost determinate, în principal, de sărbătorirea zilei de Sfântul Nicolae, dar acesta este doar începutul. Cursa "cu obstacole" care se desfăşoară prin toate lanţurile de magazine este în plină des-făşurare şi urmează alte două repere importante, Crăciunul şi Revelionul.

Flanco: "Vânzări cu circa 45% mai mari faţă de un weekend obişnuit"

Reţeaua de magazine "Flanco" a înregistrat, în weekend-ul 3-4 decembrie, vânzări de peste cinci milioane lei, cu circa 45% mai mult faţă de un weekend obişnuit din an, ne-a declarat Violeta Luca, Marketing Director Flanco. Domnia sa a adăugat: "În contextul în care week-endul a precedat venirea lui Moş Nicolae, cel mai bine vândute produse au fost cele potrivite spre a fi oferite cadou, precum aparatele foto, electrocasnicele mici, notebook-urile şi accesoriile conexe. Evoluţia pozitivă a vânzărilor a fost influenţată nu numai de sărbătoarea de Moş Nicolae, ci şi de campaniile desfăşurate în prezent în magazine, precum aceea de returnare a TVA-ului. De asemenea, în acest weekend am lansat seria de evenimente de Crăciun din magazine, ca-re includ demon-straţii live de produse, întâlniri cu Moş Crăciun etc".

În ceea ce priveşte bugetul clienţilor alocat pentru astfel de cumpărături, în situaţia actualei crizei economice, doamna Violeta Luca ne-a spus: "Se resimte încă un apetit redus de consum la nivelul achiziţiilor de produse electro-IT, determinat de prudenţă însă prin campanii inteligente, care oferă clienţilor motive să investeas-că acum în astfel de achiziţii, şi să nu amâne pe termen nelimitat decizia de cumpărare, putem influenţa semnificativ cererea".

Doamna Violeta Luca ne-a dat ca exemplu campania Black Friday din luna noiembrie, lansată de Flanco în premieră în ţara noastră, alături de eMAG. Domnia sa ne-a spus: "În ciuda reticenţelor manifestate de alţi retaileri faţă de faptul că un astfel de model de business ar putea fi importat şi în România, campania a fost una de succes, ducând la vânzări record atât pentru magazinele noastre cât şi pentru site-ul eMAG. Vorbim în cazul nostru despre vânzări de peste 30 de milioane de lei, lucru care echivalează cu nivelul unei întregi luni obişnuite din an, un trafic de 200.000 de vizitatori, respectiv peste 60.000 de clienţi, în cele trei zile ale evenimentului Black Friday. Astfel de campanii duc la revenirea pieţei pe un trend ascendent, iar reluarea consumului are efecte pozitive asupra întregii economii, reprezentând unul dintre cele mai importante motoare de creştere".

Magazinele de lux şi-au modificat orarul în luna decembrie

Două din brand-urile de lux din capitală, "Emporio Armani" şi "Frey Wille", au ales să introducă în orar ca zi lucrătoare şi ziua de duminică pe tot parcursul lunii decembrie.

Andreea Matei, Shop and Marketing Manager la "Frey Wille", ne-a declarat că vânzările din week-end-ul trecut au fost neaşteptat de bune: "Criza se simte mai puţin când este vorba de cadouri. În week-endul trecut au fost însă preferate eşarfele din mătase şi piesele unice, aşadar achiziţii cu o valoare mai mică decât media înregistrată de-a lungul anului, însă numărul clienţilor a fost mult mai mare decât într-o zi obişnuită".

Reprezentanta Frey Wille a adăugat: "Decembrie este cea mai bună lună pe segmentul de bijuterii şi, din acest motiv aşteptările sunt destul de mari, cu precădere în săptămâna 19-24 decembrie".

Pentru prima jumătate a anului, "Frey Wille" a înregistrat o creştere de 30 de procente, tendinţă care s-a păstrat şi pentru lunile ce au urmat.

Şi pentru magazinul "Emporio Armani" din Bucureşti, week-end-ul trecut a fost foarte bun din punctul de vedere al vânzărilor, datorită vremii frumoase şi a faptului că multă lume nu a plecat din oraş, ne-a declarat Karina Staron, Brand Manager "Emporio Armani". Domnia sa a mai adăugat că decembrie este cea mai bună lună din an, brandul acoperind atât segmentul de damă/bărbaţi, sport, underwear, Armani Jeans, fiind foarte adaptabil pentru cadouri.

Doamna Karina Staron ne-a mai spus că efectele crizei actuale economice se resimt, însă pe segmentul de lux pe care activează acestea sunt mult mai voalate decât în alte domenii de retail.

Magazinul "Emporio Armani" din Bucureşti a împlinit în luna noiembrie un an de activitate.

Campania Black Friday a adus vânzări pentru Flanco de peste 30 de milioane de lei, lucru care echivalează cu nivelul unei întregi luni obişnuite din an.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb