Grupul sud-african de media Naspers, proprietarul eMag, a anunţat luni vânzarea participaţiilor deţinute la două companii cu afaceri online din Cehia pentru 201 milioane de dolari, din cauza eşecului fuziunii cu grupul de distribuţie eMag din România, transmite Reuters.
Vânzarea acţiunilor la retailerul online Netretail şi la platforma de comparare a preţurilor Heureka face parte din planul său de a-şi optimiza structura de grup, a precizat Naspers.
După ce diferite strategii au împiedicat Naspers să pună la punct o fuziune între Netretail şi eMag, ambele cumpărate în 2012, compania sud-africană a decis să se concentreze pe eMag drept platforma preferată în regiunea Europei Centrale şi de Est, potrivit sursei citate.
Compania sud-africană a precizat într-un comunicat de presă că "celelalte afaceri din regiune ale Naspers nu sunt afectate de această vânzare".
Vineri, Naspers a anunţat că şi-a majorat participaţia în grupul rus de e-commerce Avito până la 67,9%, de la 17,4%, în schimbul sumei de 1,2 miliarde de dolari.