Compania auto japoneză "Nissan Motor" Co. şi partenerul său "Dong-feng Group" vor investi circa 8 miliarde dolari în China, unde vor lansa 30 de vehicule, în următorii cinci ani, ca parte a efortului de majorare a vânzărilor locale.
Obiectivul celor două companii este creşterea vânzărilor anuale până la 2,3 milioane unităţi în 2015, de la 1,3 milioane unităţi în 2010. Ca să atingă acest obiectiv, compania niponă vrea să ridice noi unităţi de producţie în estul Chinei, unde va asambla autovehicule comerciale uşoare. De asemenea, o nouă uzină "Nissan" pentru producţia de autoturisme ar urma să devină operaţională în sudul Chinei, anul viitor, alături de o altă fabrică ce va produce autovehicule comerciale grele.
Printre cele 30 de noi modele care vor fi lansate pe piaţa chineză se numără şi un automobil electric - Venucia.
"Noul plan, cu investiţii în capacităţi, produse şi inovaţie, va face ca piaţa Chinei să rămână cea mai mare pentru Nissan", a anunţat directorul general al companiei nipone, Carlos Ghosn.
Anul trecut, "Nissan" controla 5,8% din piaţa auto globală şi 6,2% din cea a Chinei, unde compania japoneză este cel mai mare constructor auto asiatic.