Încrederea consumatorilor germani s-a deteriorat semnificativ în noiembrie, deoarece noile restricţii introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) au afectat perspectivele celei mai mari economii europene, transmite Reuters, conform Agerpres.
Firma de cercetare de piaţă GfK a anunţat joi că încrederea consumatorilor germani a înregistrat în noiembrie o scădere până la minus 6,7 puncte, de la o cifră revizuită de minus 3,2 puncte în octombrie.
Studiul Gfk a fost realizat în rândul a aproximativ 2.000 de cetăţeni germani. Analiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau la un declin al acestui indicator până la nivelul de minus cinci puncte.
Expertul Rolf Buerkl de la Gfk a apreciat că, deşi magazinele de vânzare cu amănuntul au rămas până acum deschise, închiderea din 2 noiembrie a restaurantelor, barurilor, hotelurilor şi locurilor pentru divertisment în aer liber a afectat dispoziţia consumatorilor, notează sursa citată.
Creşterea numărului cazurilor confirmate de contaminare cu noul coronavirus sporeşte de asemenea incertitudinea, astfel încât cetăţenii germani se abţin de la cheltuieli, a adăugat Buerkl. Acesta a avertizat: "Speranţele pentru o redresare rapidă care au apărut în această vară au fost cu siguranţă spulberate".
"Doar o scădere semnificativă a numărului de infecţii şi relaxarea restricţiilor va readuce optimismul", susţine expertul de la Gfk.
Cancelarul german Angela Merkel a convenit miercuri cu liderii celor 16 landuri prelungirea măsurilor de combatere a pandemiei noului coronavirus până cel puţin pe 20 decembrie, fiind foarte probabil ca acestea să rămână în vigoare şi în luna ianuarie.
"Numărul infectărilor rămâne la un nivel mult prea mare", a declarat Merkel, precizând însă că restricţiile vor fi relaxate în timpul sărbătorilor de Crăciun.