Sibiul şi Delta Dunării reprezintă principalele destinaţii pentru turiştii străini care vor vizita România în 2007, numărul acestora urmând să crească cu 15 - 20% în 2007, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Monica Bărbuleţiu, cu ocazia Bursei Internaţionale de Turism de la Berlin.
"Din estimările noastre numărul de turişti străini va creşte cu maximum 20 % în acest an, principalele destinaţii care vor atrage turişti fiind Sibiul, care este Capitală Culturală Europeană în 2007 şi Delta Dunării", a explicat Monica Bărbuleţiu, citat de Rompres. În 2006 România a înregistrat între 1,4 şi 1,6 milioane turişti străini, în timp ce numărul vizitatorilor, respectiv cei care nu au achiziţionat pachete turistice, s-a cifrat la circa 6,5 milioane, contribuind cu 1,9 % la Produsul Intern Brut naţional.
Preşedintele ANT a spus că România va schimba strategia de promovare a destinaţiilor turistice, urmând să adopte o abordare mai agresivă, orientată pe ofertele care se bazează pe ceea ce există cu adevărat în zonele care atrag turişti în România.
"Vom adopta o strategie mai agresivă, bazată pe o schimbare de mentalitate. Va trebui să arătăm că suntem europeni şi că avem standarde europene. De asemenea, vom încerca să facem promovarea destinaţiilor din România pentru 2008 începând din prima parte a acestui an, prin discuţii cu marii tour-operatori", a precizat preşedintele ANT.
În acest an, standul României la cea mai mare expoziţie de turism din lume - Bursa Internaţională de Turism de la Berlin, se concentrează pe promovarea Sibiului, care este principala destinaţie pentru turiştii străini care vor vizita România în acest an, alături de celelalte zone de interes din ţară: mânăstirile din Bucovina, Maramureşul, Delta Dunării, dar şi Transilvania şi Banat. Festivalul de muzică George Enescu de la Bucureşti este şi el promovat la standul României.
Bugetul de promovare a României pentru acest an este de circa 7,5 milioane euro, din aceste fonduri urmând să fie susţinută activitatea de promovare la târguri şi expoziţii precum şi activitatea celor 16 birouri de promovare a României în străinătate.
România a cheltuit 270.000 de euro pentru promovarea la ediţia din acest an a Târgului de la Berlin, care reuneşte, în perioada 7 - 11 martie, peste 10.800 de expozanţi din 180 de ţări, ţara noastră fiind reprezentată de 38 de agenţii şi asociaţii de turism.