Piaţa românească oferă un real potenţial pentru adopţia ultimelor noutăţi din domeniul comunicaţiilor, apreciază directorul diviziei de producţie din Orange România, Vanina Ungureanu, după ce divizia de telefonie mobilă a grupului francez France Telecom a anunţat vineri semnarea unui nou acord cu grupul informatic american Apple pentru comercializarea telefonului iPhone în mai multe ţări, între care şi România. Acordul semnat cu Apple prevede comercializarea telefonului iPhone în Austria, Belgia, Egipt, Iordania, Polonia, Portugalia, Republica Dominicană, România, Slovacia, Elveţia, precum şi pe pieţele africane.
"În anumite ţări vom avea o clauză de exclusivitate, în altele o clauză de co-exclusivitate şi în unele vom opera pe bază de non-exclusivitate", a explicat un purtător de cuvânt al grupului France Telecom, fără a preciza numele ţărilor incluse în fiecare categorie şi nici condiţiile financiare ale contractelor.
În luna martie a acestui an, preşedintele grupului France Telecom, Didier Lombard, a anunţat că grupul France Telecom intenţionează să aducă iPhone în România prin divizia sa Orange România, dacă va reuşi să convingă firma americană Apple Inc, producătorul dispozitivului. Acesta a precizat că noua tehnologie iPhone, care oferă telefonie, internet şi tv, este îmbunătăţită lunar cu software nou şi reprezintă exact serviciile pe care grupul vrea să le ofere clienţilor săi. Apple a încheiat contracte de exclusivitate pentru iPhone cu un unic operator de telefonie pe anumite pieţe.
Acest telefon se comercializează deja în SUA, Marea Britanie, Germania, Franţa, Irlanda şi Austria. iPhone s-a dovedit un produs de succes pe piaţă graţie combinaţiei între telefonul mobil şi media player.
Apple şi-a propus să vândă 10 milioane iPhone în 2008, acoperind un procent din piaţa mondială a telefoanelor mobile. În 2007, Apple a vândut aproximativ patru milioane telefoane iPhone. După ce a vândut un milion de unităţi în SUA, iPhone a ajuns, la începutul lui noiembrie 2007, în Franţa, Marea Britanie şi Germania, prin intermediul companiei Orange, al celei spaniole Telefonica (filiala sa O2) şi, respectiv, Deutsche Telekom.